Jannahoj Posted September 16, 2014 Share Posted September 16, 2014 Över 4000 kcal?! Tyckte jag hade ätit bra idag. Fettkaffe till frukost. Tonfisk och ägg till lunch. Köttfärssås med smör och ost till middag och en liten fettkaffe till efterrätt. Blir ingen viktminskning såhär! Ingrediens Energi Prot. Fett Kolh. 1 dl mjölk 62 kcal 4 g 3 g 5 g 100 gr köttfärs 204 kcal 18 g 15 g 0 g 180 gr tonfisk 248 kcal 42 g 9 g 0 g 2 st ägg 165 kcal 15 g 12 g 0 g 3 msk kokosolja 366 kcal 0 g 41 g 0 g 400 gr smör 2881 kcal 2 g 324 g 2 g 200 gr ost 773 kcal 52 g 62 g 3 g 1 dl sallat 4 kcal 0 g 0 g 1 g 0,3 dl kokosmjölk 67 kcal 1 g 7 g 1 g Totalt 4770 kcal 543 kcal 4179 kcal 48 kcal i gram 134 g 473 g 12 g i E% 11% 88% 1% Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jannahoj Posted September 16, 2014 Author Share Posted September 16, 2014 Kanske iofs överdrev smöret ser jag nu. Var nog bara 300gr.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted September 16, 2014 Share Posted September 16, 2014 Men du är väl ny på det här? Det tar ett tag innan man kommer in i kosten och det beror också på hur mycket du har att gå ner. Om du har svårt att känna mättnad kan du använda Anna Hallens ögonmått i stället. En handflata med utsträckta fingrar med protein och 0.5-1 dl fett beroende på om det är gräddsås eller kryddsmör. Fyll på med bra grönsaker 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jannahoj Posted September 16, 2014 Author Share Posted September 16, 2014 Jo har hållit på ett par månader men ökat fettet gradvis. Tyckte inte portionerna var så stora men fett är så galet mycket kcal! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jiim Posted September 16, 2014 Share Posted September 16, 2014 hade du minskat proteinet och skippat mjölken så hade du nog kunnat gå ner I vikt ändå, om det är målet. sikta på 1gr prot/kg kroppsvikt 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jannahoj Posted September 16, 2014 Author Share Posted September 16, 2014 Jäkla mjölk i kaffet :/ har minskat från en liter per dag men.. Ja..proteinet är det jag alltid överäter. Tycker allt innehåller så jäkla mycket protein! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik 2 Posted September 17, 2014 Share Posted September 17, 2014 Öka på rejält med grönsaker, ett berg till varje måltid (kål bulkar väldigt bra och finns i många former) på bekostnad av fisk och kött. Testa att göra gee på smöret, dvs få bort det sista proteinet. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vivi Posted September 17, 2014 Share Posted September 17, 2014 hur kan du få i dig 300g smör? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jannahoj Posted September 17, 2014 Author Share Posted September 17, 2014 Gee måste jag googla på! 300gr smör går ju ganska lätt med fettkaffe och smör i maten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jannahoj Posted September 17, 2014 Author Share Posted September 17, 2014 Måste bara fråga Erik2..blir det inte lätt för mycket kh med så mycket grönsaker? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted September 17, 2014 Share Posted September 17, 2014 Gröna blad och kål är väldigt kh-fattiga. Kolla t.ex. på http://kostbevakningen.se/?foodinput=100%20g%20vitk%C3%A5l%0A100%20g%20spenat%0A%0A ! Ett BERG av grönsaker (mycket med olika sorters gröna blad o kål) som Erik 2 rekommenderar håller jag med om - ger mycket näring och samtidigt bulk. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jannahoj Posted September 17, 2014 Author Share Posted September 17, 2014 Åh okej då är jag med! Tack för tipset 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rin Posted September 18, 2014 Share Posted September 18, 2014 Skippa fettkaffet. Jag vet att många höjer det till skyarna, men grejen är att det blir en hel måltid i sig. Man kan dricka fettkaffe till frukost, men då behöver du liksom inte äta något till. Smör ock kokosfett är väldigt energitätt. Om du får i dig så mycket smör på en dag kommer du givetvis hamna på jättemycket kalorier ifall du inte drar ner massor på annat. Anledningen till att man normalt inte behöver räkna kalorier på LCHF är att du blir mer mätt på fett, och det är därför mindre risk att du överäter. Men det är ju liksom inte så att det är magiskt omöjligt att äta för mycket och gå upp i vikt på LCHF. Om du upplever att du tål mjölkprodukter, ha mjölk i kaffet. Använd smör till maten. Ge det en vecka, se vad som händer. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jannahoj Posted September 18, 2014 Author Share Posted September 18, 2014 Japp okej. Hade lossnat från min platå dock och tappat 1,5 kg så glad ☺ 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greeneyes66 Posted September 19, 2014 Share Posted September 19, 2014 Jag fixar inte kaffe utan mjölk! Provat det mesta...grädde...gräddvatten...äggmjölk. Men kaffe är inte kaffe utan just mjölk! jag dricker MINDRE kaffe nu. Kanske en mugg om dagen ibland två (på jobbet). Kör med Ekologisk Lantmjölk och kokosolja. Fet som bara den och fruktansvärt god att dricka som den är. Den smakar MJÖLK! Nu jag inte mjölk på så vis längre...tyvärr. Hur som helst...jag går ner i vikt...även om det ibland segar på...men tror knappast att det segar pga av mjölken i kaffet! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sanne Lannizter Posted September 19, 2014 Share Posted September 19, 2014 Jag är tedrickare och vill gärna ha nån mjölk i men kör med cashewmjölk istället, väldigt få kolisar och ganska neutral smak 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts