Jump to content

åh jisses!!

Jannahoj

Recommended Posts

Över 4000 kcal?! Tyckte jag hade ätit bra idag. Fettkaffe till frukost. Tonfisk och ägg till lunch. Köttfärssås med smör och ost till middag och en liten fettkaffe till efterrätt. Blir ingen viktminskning såhär!

Ingrediens Energi Prot. Fett Kolh.

1 dl mjölk 62 kcal 4 g 3 g 5 g

100 gr köttfärs 204 kcal 18 g 15 g 0 g

180 gr tonfisk 248 kcal 42 g 9 g 0 g

2 st ägg 165 kcal 15 g 12 g 0 g

3 msk kokosolja 366 kcal 0 g 41 g 0 g

400 gr smör 2881 kcal 2 g 324 g 2 g

200 gr ost 773 kcal 52 g 62 g 3 g

1 dl sallat 4 kcal 0 g 0 g 1 g

0,3 dl kokosmjölk 67 kcal 1 g 7 g 1 g

Totalt 4770 kcal 543 kcal 4179 kcal 48 kcal

i gram 134 g 473 g 12 g

i E% 11% 88% 1%

Men du är väl ny på det här? Det tar ett tag innan man kommer in i kosten och det beror också på hur mycket du har att gå ner. Om du har svårt att känna mättnad kan du använda Anna Hallens ögonmått i stället. En handflata med utsträckta fingrar med protein och 0.5-1 dl fett beroende på om det är gräddsås eller kryddsmör. Fyll på med bra grönsaker

• Like 1

Gröna blad och kål är väldigt kh-fattiga. Kolla t.ex. på http://kostbevakningen.se/?foodinput=100%20g%20vitk%C3%A5l%0A100%20g%20spenat%0A%0A !

Ett BERG av grönsaker (mycket med olika sorters gröna blad o kål) som Erik 2 rekommenderar håller jag med om - ger mycket näring och samtidigt bulk.

• Like 2

Skippa fettkaffet. Jag vet att många höjer det till skyarna, men grejen är att det blir en hel måltid i sig. Man kan dricka fettkaffe till frukost, men då behöver du liksom inte äta något till. Smör ock kokosfett är väldigt energitätt. Om du får i dig så mycket smör på en dag kommer du givetvis hamna på jättemycket kalorier ifall du inte drar ner massor på annat.

Anledningen till att man normalt inte behöver räkna kalorier på LCHF är att du blir mer mätt på fett, och det är därför mindre risk att du överäter. Men det är ju liksom inte så att det är magiskt omöjligt att äta för mycket och gå upp i vikt på LCHF.

Om du upplever att du tål mjölkprodukter, ha mjölk i kaffet. Använd smör till maten. Ge det en vecka, se vad som händer.

• Like 1

Jag fixar inte kaffe utan mjölk! Provat det mesta...grädde...gräddvatten...äggmjölk. Men kaffe är inte kaffe utan just mjölk! jag dricker MINDRE kaffe nu. Kanske en mugg om dagen ibland två (på jobbet). Kör med Ekologisk Lantmjölk och kokosolja. Fet som bara den och fruktansvärt god att dricka som den är. Den smakar MJÖLK! :rolleyes: Nu jag inte mjölk på så vis längre...tyvärr. Hur som helst...jag går ner i vikt...även om det ibland segar på...men tror knappast att det segar pga av mjölken i kaffet!

• Like 1