Jump to content

Man har alltid rumpan bak

Tuva

Recommended Posts

Gjorde just på skoj Viktklubbs test "Hur bra äter du - egentligen?"

När jag kom till slutsatserna började jag skratta.

Hur man än svarar kan och bör man göra på ett annat sätt. Det finns alltså inte en chans att göra rätt - för om man gör "rätt" , ja då gör man FÖR rätt och borde slappna av lite.

"Dietistens rekommendationer

Har du fått flest a? Detta ska du tänka på

Har du tjuvkikat i facit? Dina matvanor är bra och vare sig mat eller godsaker verkar vara något större problem för dig. Du äter det du behöver och vill ha och låter inte olika situationer påverka ditt val av mat. Tänk bara på att mat inte enbart är näring och energi - kom ihåg att njuta av det du äter också. 

Har du fått flest b? Detta ska du tänka på

Intressant, dina matvanor verkar växla från högt till lågt. Det kan å ena sidan handla om att du har hittat en balans som fungerar för dig och som du mår bra av. Å andra sidan kan du, om du vill, uppnå stora hälsomässiga och viktmässiga resultat om du gör några små förändringar. Dra ner på utematen, öka mängden grönsaker och rotfrukter, och var noga med att äta regelbundet varje dag.

Har du fått flest c? Detta ska du tänka på

Min rekommendation är att försöka få lite mer ordning i vardagen. Se till att äta frukost, lunch och middag varje dag. Prova att ta med matlådor till jobbet, se till att du får i dig någon grönsak varje dag, och låt inte helgen bli ett maraton i ätande och drickande. Dessutom behöver du inte äta så fort tillfälle ges."

Jag? 5 a och 3 b. Ett av mina b är att jag föredrar hemlagat framför "sushi och sallad". Hahaha!
  • Like 3