Jannahoj Posted September 20, 2014 Share Posted September 20, 2014 Lite nyfiken kring mått och vikt. Jag har minskat sex kilo efter den första vattenvikten (trodde jag..) och jag känner mig lättare också m men när jag mäter syns inget på måttbandet. Är allt jag tappat bara vatten eller hur funkar det där med mått? Alla jag hör om minskar i cm fortare än på vågen men inte jag! Tankar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamtlandstjej Posted September 20, 2014 Share Posted September 20, 2014 Vilka mått har du tagit? Vet att det kan variera VAR man tappar sina centimetrar. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jannahoj Posted September 21, 2014 Author Share Posted September 21, 2014 Tog de "mitt på kroppen" (typ bröst till rumpa )tänkte att det borde synas där omkring men har inte mätt typ armar och lår Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
may Posted September 21, 2014 Share Posted September 21, 2014 Att mäta istället för att väga är bra. Mät särskilt midjan strax ovanför naveln. Då får man koll på det viscerala fettet (som sitter runt organen), som är farligt av hälsoskäl. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rookie Posted September 24, 2014 Share Posted September 24, 2014 Intressant. Jag har samma "problem" har inte mi skat en cm nånstans. Mäter bröst midja rumpa lår. Har inte vägt mig så vet inte om jag gått ner. Dock känner jag mig fastare i kroppen o när jag spänner blir jag mkt hårdare än förut. Så träningen ger något men det är intressant hur man inte går ner en cm trots att det känns som att man är i bättre form o kanske tom minskat på vågen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jannahoj Posted September 24, 2014 Author Share Posted September 24, 2014 Javisst är det märkligt. Folk ser att jag är smalare, vågen håller med men ändå är måtten desamma! Är det verkligen bara vatten som försvunnit i tre månader?! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts