Sami Posted January 13, 2013 Share Posted January 13, 2013 Vad kallar man det tillstånd man är i när man går massan till mötes? Jag kan ju inte säga att; "min kropp är i ketos och din kropp är i det normala tillståndet"; för enligt mig är det min kropp som är i det normala tillståndet och din kropp i det där andra. Jag kan ju alltid säga att din kropp fokuserar på att hantera kolhydrater, men då det finns en vanföreställning att min hjärna fungerar sämre än din så vill jag undvika att använda ordet kolhydrat för att behålla fokus på ämnet, så finns det någon benämning på "icke-ketos"? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antonius Posted January 13, 2013 Share Posted January 13, 2013 Du går på fettdrift? de andra går på glukosdrift?, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sami Posted January 13, 2013 Author Share Posted January 13, 2013 Så, ketos vs glukos Blev lite inne på det när jag tog upp det med min bättre hälft, strax efter att jag postat (behöver tydligen jobba på mitt förtroende för hennes förmåga att få mig att förstå). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dufva Posted January 13, 2013 Share Posted January 13, 2013 "min kropp är i ketos och din kropp är i det normala tillståndet"; Det är nog snarast ketos som är människans naturliga tillstånd Att äta 5 ggr om dan som idag predikas till oss av dietister och livsmedelsverk är snarast en anpassning till hur industrisamhällets inrutade tillvaro ser ut och i synnerhet en tillvaro som baseras på en kost som inte alls kan betecknas som "artriktig" för "djuret" människan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts