Namnlös Posted January 13, 2013 Share Posted January 13, 2013 Hur är dessa aromer?http://www.lowcarb.rawfoodshop.se/aromer-c-148-288/flader-arom-p-1225.html Tycker att det finns mycket på den sidan som känns lite.. sämre?Men har dessa aromer någon dålig inverkan? Kanske finns det någon med större kunskap än mig eller kanske någon som själv testat produkten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted January 13, 2013 Share Posted January 13, 2013 Ja...frågan är vad aromerna är tillverkade av ? Sockeralkoholer används ju till smaksättning och en hel del av dem lär påverka blodcsockret negativt, fast de inte klassas som kolhydrater eller redovisas alltid som sådana ? så frågan är om de är iblandade med andra kemiska substanser ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Modesty Posted January 13, 2013 Share Posted January 13, 2013 Skulle vara intressant att få en fullständig innehållsförteckning, kanske värt att ringa och kolla. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Namnlös Posted January 27, 2013 Author Share Posted January 27, 2013 Jag skrev ett mejl och frågade om innehållet. Fick svar:"Hej, om du är sockerberoende eller vill köra strikt LCHF kan du använda de ekologiska aromerna som endast innehåller vatten (vissa också alkohol) och extrakt från "smaken". De andra aromerna är glycerinbaserade så de är mer söta i smaken,innehåller inga kolhydrater men det söta kan trigga suget".Och detta innebär?Jag vet inte vad som händer med glycerin i kroppen och jag vet inte vad extrakt gör för något heller.Inte för att det är så stora mängder man ska hälla i sig, men jag vill inte välja något sämre om det ändå är en onödig grej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts