Jump to content

Sämre julstämning

Bengt Nilsson
 Share

Recommended Posts

Just trillingnöten borde ju vara superlätt att göra själv...

Det är där problemet ligger "göra själv"!

Hur många är det som gör mycket själv idag?

Skinkan köps färdig kokt och griljeras bara. Rödkål och brunkål finns på burk, hur många gör den själv?

ABBAS sill känner vi igen, inte många som gör egna inlägg...

Listan kan göras oändligt lång!!

Det är där skon klämmer! Jag vet många som anser att en middag lagad från grunden är mamma Scans köttbullar och snabbmakaroner. Det är TRAGISKT!

Just trillingnöten borde ju vara superlätt att göra själv...

Eller så köper man en chokladkaka med hasselnötter. Marabou Schweizernöt var en favorit på den tiden jag kunde äta godis utan problem.

Aladdin praliner innehåller en massa glukossirap (står på tredje plats) och en massa annat jox så det är väl inget som vi upplysta äter :)

Jag har en ask här med 1 pralin kvar men det står bäst före 1 juni 2010 på kartongen så den kanske inte är så god längre...

Jag fick den gratis i den lokala affären och hämtade ut den för att ge bort men sedan fick jag dåligt samvete över att ge bort något som inte är bra för hälsan och kartongen blev liggande i flera år. Något år efter att datumet hade gått ut stod jag där med kartongen i handen och tänkte slänga den i avfallspåsen MEN att kasta bort något som KANSKE går att använda är ju inte min starka sida.

Det slutade med att jag vid dom få tillfällen jag dricker kaffe åt en pralin också. Det gick bra så länge jag åt en enda men föll jag för frestelsen att ta 2 så mådde jag inte bra. Jag är ändå blandkostare och inte så känslig för kolhydrater som någon som äter LCHF.

Med tanke på att jag öppnade den 2011 har ju förbrukningen ändå hållits på en låg nivå :P

• Like 1

Vill man äta någorlunda hyfsat får man laga själv:

Rödkål och inlagd sill på burk är äckelsött, och säkert brunkål också, men det har jag inte sett färdiglagad. Annat har antagligen dessutom andra tillsatser, som man inte vill ha.

Men visst, även jag köper inlagd sill ibland, för det är inte svårt, men tråkigt, att göra egna inläggningar.

Och trillingnöten har jag aldrig gillat :)