frida.g Posted January 13, 2013 Share Posted January 13, 2013 Ladies! Och män också för den delen, även fast jag tror denna tråd mestadels riktar sig åt damsidan..För er som har celluliter, har detta ändrats något sen du började med LCHF? Minskat, ökat, ingen skillnad? Att gå ned i vikt är ju ingen garanti för att celluliterna ska försvinna, även fast det kan hjälpa. Jag tycker i alla fall att min hy i ansiktet blivit bättre på bara några veckor, vilket känns kul! Känner mig jätteytlig helt plötsligt.. haha. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antonius Posted January 13, 2013 Share Posted January 13, 2013 Testosteron nivån hos män ökar ju i princip till det dubbla när man börjar på LCHF, Celluliter hos bland annat män sägs ju bero på testosteron brist, och eftersom LCHF dubblerar det så skulle det i teorin kunna fixa det vilket jag även tror att det gör rent logiskt i praktiken!, då bör det kanske även bli bättre hos tjejer med? Celluliter innebär väl att underhuden klumpar ihop sig under huden?. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted January 13, 2013 Share Posted January 13, 2013 Ladies! Och män också för den delen, även fast jag tror denna tråd mestadels riktar sig åt damsidan.. För er som har celluliter, har detta ändrats något sen du började med LCHF? Minskat, ökat, ingen skillnad? Att gå ned i vikt är ju ingen garanti för att celluliterna ska försvinna, även fast det kan hjälpa. Jag tycker i alla fall att min hy i ansiktet blivit bättre på bara några veckor, vilket känns kul! Känner mig jätteytlig helt plötsligt.. haha. Jag har fått volanger på låren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frida.g Posted January 13, 2013 Author Share Posted January 13, 2013 Testosteron nivån hos män ökar ju i princip till det dubbla när man börjar på LCHF, Celluliter hos bland annat män sägs ju bero på testosteron brist, och eftersom LCHF dubblerar det så skulle det i teorin kunna fixa det vilket jag även tror att det gör rent logiskt i praktiken!, då bör det kanske även bli bättre hos tjejer med? Celluliter innebär väl att underhuden klumpar ihop sig under huden?. Här har du det långa svaret på vad celluliter är; http://www.perfekthalsa.se/?s=celluliter Där står det annat att en bidragande del är; "Dåliga kostvanor med för mycket socker, kolhydrater och fleromättade vegetabiliska fetter (soja-, majs-, mat-, sesam- och solrosoljor)". Good! haha, ja man kan ju hoppas! Tänker också att man inte binder vätska såsom man gör med kolhydrater etc. Jag fick en del när jag käkade mycket frukt ( och åt lite fett, åt vegetariskt vilket betydde bönburgare och sallad varje dag.. Enda fettet jag åt var kokosfett i bovetegröten. Kolhydrater, kolhydrater och lite mer kolhydrater). Med LCHF tappar man väl uppsamlat vatten? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted January 13, 2013 Share Posted January 13, 2013 Testosteron nivån hos män ökar ju i princip till det dubbla när man börjar på LCHF, Celluliter hos bland annat män sägs ju bero på testosteron brist, och eftersom LCHF dubblerar det så skulle det i teorin kunna fixa det vilket jag även tror att det gör rent logiskt i praktiken!, då bör det kanske även bli bättre hos tjejer med? Celluliter innebär väl att underhuden klumpar ihop sig under huden?. Hehe... är det därför alla LCHF-damer har mustasch?! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fnutt Posted January 14, 2013 Share Posted January 14, 2013 Jag har ingen övervikt och har därmed inte särskilt mycket underhudsfett. Men celluliter, det kommer man inte undan Eftersom jag är så smal som jag är så märker jag en oerhörd skillnad när jag äter kolhydrater. Jag samlar direkt på mig några kilo vätska (ett par kilo är ganska många procent av min vikt), och jag blir alldeles "lös" och valkig. Och celluliterna blir definitivt tydligare. Jag tror därmed inte att ett minskat intag av kolhydrater på något sätt botar celluliter, men eftersom man inte binder lika mycket vätska i kroppen så blir de inte lika tydliga. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pygmepuff Posted January 15, 2013 Share Posted January 15, 2013 Har käkat lchf lite mer än ett år och tycker att det är mkt bättre. Med lite träning så kanske de försvinner helt Förut gjorde det alltid ont om jag klämde ihop celluliterna mellan fingrarna men nu känns det knappt. Är väl mindre inflammerat i kroppen kan tänka 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted January 11, 2014 Share Posted January 11, 2014 Länken till förklaringen funkade inte men här är en mer neutral http://sv.wikipedia.org/wiki/Celluliter Dom har 3 olika teorier men jag undrar om någon av dom stämmer. Hur märker man om man har celluliter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted January 11, 2014 Share Posted January 11, 2014 Hehe... är det därför alla LCHF-damer har mustasch?! Fast jag kallar min för morrhår 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post margaretha Posted January 11, 2014 Popular Post Share Posted January 11, 2014 Jag har inga celuliter jag har skrattgropar i låren 10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inez Posted January 12, 2014 Share Posted January 12, 2014 Jag lärde mig att leva med mina celluliter och tänkte aldrig ens på dem. Men nu fick jag för mig att se hur de mådde. Jag kunde inte hitta dem... (LCHF sedan drygt ett år) 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fundersam Posted January 12, 2014 Share Posted January 12, 2014 Hehe... är det därför alla LCHF-damer har mustasch?! ????? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LCHF-pedagogen Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 Jag upplever att mina nästan har försvunnit helt sedan jag drog ner på kolhydraterna för ca 1,5 år sedan. Det tillsammans med träning har gjort skillnad för mig i alla fall. Nu hade jag inte så mycket från början, men skillnad är det allt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leia Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 Har slutat leta... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fundersam Posted January 15, 2014 Share Posted January 15, 2014 Helt klart minskat 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SGK Posted June 1, 2016 Share Posted June 1, 2016 Efter några år på LCHF fick jag för mig att undersöka mina celluliter och hittade liksom inte igen dem längre, precis som flera vittnat om i den här tråden. Så här blir det inget krämköp. Särskilt inte en produkt som lovordas av någon som är nyanländ och berättar om den i sitt första inlägg här på forumet. Tillägg: Nu verkar den kommentar jag syftade på vara borttagen som tur är. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts