Jump to content

Hur står det till med era Celluliter?

frida.g

Recommended Posts

Ladies! Och män också för den delen, även fast jag tror denna tråd mestadels riktar sig åt damsidan..

För er som har celluliter, har detta ändrats något sen du började med LCHF? Minskat, ökat, ingen skillnad? 
Att gå ned i vikt är ju ingen garanti för att celluliterna ska försvinna, även fast det kan hjälpa.

Jag tycker i alla fall att min hy i ansiktet blivit bättre på bara några veckor, vilket känns kul!

Känner mig jätteytlig helt plötsligt.. haha. 

• Like 3

Testosteron nivån hos män ökar ju i princip till det dubbla när man börjar på LCHF, Celluliter hos bland annat män sägs ju bero på testosteron brist, och eftersom LCHF dubblerar det så skulle det i teorin kunna fixa det vilket jag även tror att det gör rent logiskt i praktiken!, då bör det kanske även bli bättre hos tjejer med?  :)

Celluliter innebär väl att underhuden klumpar ihop sig under huden?.

Ladies! Och män också för den delen, även fast jag tror denna tråd mestadels riktar sig åt damsidan..

För er som har celluliter, har detta ändrats något sen du började med LCHF? Minskat, ökat, ingen skillnad? 

Att gå ned i vikt är ju ingen garanti för att celluliterna ska försvinna, även fast det kan hjälpa.

Jag tycker i alla fall att min hy i ansiktet blivit bättre på bara några veckor, vilket känns kul!

Känner mig jätteytlig helt plötsligt.. haha. 

Jag har fått volanger på låren

Testosteron nivån hos män ökar ju i princip till det dubbla när man börjar på LCHF, Celluliter hos bland annat män sägs ju bero på testosteron brist, och eftersom LCHF dubblerar det så skulle det i teorin kunna fixa det vilket jag även tror att det gör rent logiskt i praktiken!, då bör det kanske även bli bättre hos tjejer med?  :)

Här har du det långa svaret på vad celluliter är; http://www.perfekthalsa.se/?s=celluliter 

Där står det annat att en bidragande del är; "Dåliga kostvanor med för mycket socker, kolhydrater och fleromättade vegetabiliska fetter (soja-, majs-, mat-, sesam- och solrosoljor)".

Good!

haha, ja man kan ju hoppas! Tänker också att man inte binder vätska såsom man gör med kolhydrater etc. Jag fick en del när jag käkade mycket frukt ( och åt lite fett, åt vegetariskt vilket betydde bönburgare och sallad varje dag.. Enda fettet jag åt var kokosfett i bovetegröten. Kolhydrater, kolhydrater och lite mer kolhydrater). Med LCHF tappar man väl uppsamlat vatten?

• Like 2

Hehe... är det därför alla LCHF-damer har mustasch?!  :P

• Like 2

Jag har ingen övervikt och har därmed inte särskilt mycket underhudsfett. Men celluliter, det kommer man inte undan :)
Eftersom jag är så smal som jag är så märker jag en oerhörd skillnad när jag äter kolhydrater. Jag samlar direkt på mig några kilo vätska (ett par kilo är ganska många procent av min vikt), och jag blir alldeles "lös" och valkig. Och celluliterna blir definitivt tydligare.

Jag tror därmed inte att ett minskat intag av kolhydrater på något sätt botar celluliter, men eftersom man inte binder lika mycket vätska i kroppen så blir de inte lika tydliga.

• Like 1

• 11 months later...
  • 2 years later...

Efter några år på LCHF fick jag för mig att undersöka mina celluliter och hittade liksom inte igen dem längre, precis som flera vittnat om i den här tråden. Så här blir det inget krämköp. Särskilt inte en produkt som lovordas av någon som är nyanländ och berättar om den i sitt första inlägg här på forumet. :unsure:

Tillägg: Nu verkar den kommentar jag syftade på vara borttagen som tur är. :)

• Like 1