Tokstimm Posted October 3, 2014 Share Posted October 3, 2014 Jag började med LCHF för 4 år sen ( är 32 år,) för att få bättre blodsockervärden ( jag är typ 1 diabetiker) och för att bli av med extra kilon, jag gick inte ner utan upp och efter två år konstaterades det att jag hade Hypotyreos nu behandlas jag med levaxin och liotyronin me utan att varken bli piggare eller gå ner i vikt.Jag lever i övrigt ett aktivt och strukturerat liv men börjar liksom ge upp känns som det inte riktigt spelar någon roll vad jag gör denna kroppen är trött och gammal men borde vara smal och pigg. Jag slutade med LCHF i våras för att se om jag skulle må bättre på vanlig kost, men då blev blodsockret sämre igen så nu är det LCHF som gäller igen.Finns det nån här inne med samma problem någon som kan hjälpa mig med tips och råd för vad jag kan göra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Totto Posted October 3, 2014 Share Posted October 3, 2014 Du skulle kunna testa NDT. Det är svårt att få det utskrivet för det kräver en licens plus att få läkare vet något om det. Många av oss mår så mycket bättre på NDT jämfört med de syntetiska hormonerna. Själv importerar jag NDT för eget bruk via ett internetapotek. NDT=Natural Dessicated Thyroid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tokstimm Posted October 6, 2014 Author Share Posted October 6, 2014 Tack för tips har försökt få min läkare att skriva ut det men dom vill inte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts