Jump to content

Hälsohem

evasilvemo

Recommended Posts

Hur är tillgången på råa grönsaker? Dom funkar ju i alla fall bättre i din diet än soppa och bröd.

Jo det fins massa grönsaker, kalla , sallader, så jag petar, men eftersom det inte är några proteiner eller fett, är jag ständigt hungrig.

• 5 months later...

Jag är inskriven som remiss patient på ett hälsohem, och måste få skriva av mig lite, detta hem , österåsen, är för livstilsförändringar, som typ viktminskning, diabetes, stress, smärta. Och maten är så som landstingen rekomenderar, maten här är vegitarisk med undantag av fisk och ägg, ibland, men annars består det av grönsaker och rotsaker, och frukt.

Så jag som försöker hitta ett bra sätt att äta, och har kommit ikontakt med lchf , och dimper ner här i tre veckor, har verkligen gått på patrull,

Det är kolhydrater imängder, och toppat med kolhydrater, minimum av fett, noll //nästintill så när som på lite bönor, och fisk kanske två ggr i veckan.

Allafall, hungrig och lite frustrerad över hur förlegad och konstig detta tänk är, här pratar man bara om att äta mindre kalorier röra på sig, mer.

Inget fel att röra på sig mer, men jag ser hur dessa som är här för viktminskning, kämpar med promenader simning och spinning och pass, ( men hur blir det när de kommer hem?) Jag pratade med en kvinna som har diabetesen och hennes värden hade försämrats och hon hade gått upp i vikt, tyckte så synd om henne,

Jag försöker prata vid matbordet om hur ini h.v mycket kolhydrater detärochvilken inverkan det har på kroppen, men det blir som att prata inför döva öron, de är så inställd på att följa kostråden som ges av dietisten,

Så jag tänker mitt,

Igår kväll till midag var det soppa på morötter kålrötter och potatis, och så bröd till, med morotsmör gjort på olja, vart inte mycket mat den kvällen,

Tur jag har gjortmig lite fröbröd till kvällsfika.

Men man tänker vilket resursslöseri med skattemedel,

Jag är här pågrundav kronisk värk, fibromyalgi, men tänkte att man går väll ner lite i vikt på resans gång, men jag undrar jag.

Hej

Varför inte försöka med Nolaskogs LCHF-kursgård. Det ligger i Örnsköldsvik. Dock kan man inte få remiss/landstingsbidrag.

Jag ser att du har "Location Sundsvall" och det är ju inte så långt till Örnsköldsvik.

Kolla med innehavaren (Annika Dahlqvists syster):

http://www.nolaskogslchf.se/

• Like 1