Jump to content

La av med tobak igår

Totto

Recommended Posts

Efter att ha rökt i 37 år och blandmissbrukat snus och cigg i 34 år la jag igår av med båda. Trots att jag har de starkaste nikotinplåstren mår jag ganska ruttet; yr, nästan flummig och det känns som om minsta misstanke om ovänligt tonfall från maken kommer att få mig att bryta ihop i floder av självömkan.

Tala om för mig att det blir bättre.

• Like 6

det bliver bättre, ge dig själv en morot. jag flyttade pengar från mit bankkonto till e-sparkonto dagligen 42kr kostade et paket när jag slutade och pötsligt

hadde jag 15 tusinde efter 1 år, till en underbar resa till Sydamerika. det är 5 år sedan och jag sparar fortfärende

• Like 2

Grattis till ditt livs bästa beslut. Bara om nån vecka kommer du att känna dofter igen. Om en månad har dina flimmerhår börjat läka tillbaka och du får mycket lättare att andas. För att inte tala om hur gott DU kommer att lukta. Det blir mycket trevligare att vara nära dej.

Du får väl be de närstående att stötta dej och ha lite tålamod och det blir ju lättare att ge dej en extra kramnu när du inte stinker tjära

• Like 2

Grattis till ditt livs bästa beslut. Bara om nån vecka kommer du att känna dofter igen. Om en månad har dina flimmerhår börjat läka tillbaka och du får mycket lättare att andas. För att inte tala om hur gott DU kommer att lukta. Det blir mycket trevligare att vara nära dej.

Du får väl be de närstående att stötta dej och ha lite tålamod och det blir ju lättare att ge dej en extra kramnu när du inte stinker tjära

De orden får mig att tänka på slutscenen i Tage Danielssons film Mannen som slutade röka. 

Håller också med vivi - använd pengarna du sparar till en ordentlig belöning, det är du värd.  :)

• Like 2

Jag kan bara tipsa om Zyban. Det använde jag själv när jag slutade snusa för tre år sedan. Det är fortfarande ingen dans på rosor, men oj vad det underlättade. Det blockerar belöningscentra i hjärnan och liksom reducerar själva önskan att ta nikotin. Kolla med din läkare, för jag tror att det fortfarande är receptbelagt.