Popular Post Malin303 Posted October 6, 2014 Popular Post Share Posted October 6, 2014 Hej! Om mig: Jag är mamma till fyra barn, fyrtio år gammal, gift med Gubben sedan tolv år. Vi bor i en gammal dragig kåk i en liten by i Österötland, har en stor trädgård som är min hobby och skötebarn. Här finns också två katter och två kaniner, och jag drömmer om att skaffa höns.. En dag kommer jag att få ihop logistiken och då jäklar blir det kackel i buskarna . Jag odlar allt möjligt och omöjligt, enligt principen "går det så går det", ekologiskt så klart! Jag praktiserar täckodling och har börjat kolla in något som heter permakultur. Jobbet då? Jo, jag vikarierar som undersköterska på en akutklinik samtidigt som jag pluggar språk - målet är ännu oklart, kanske blir jag lärare, kanske inte. Anledningen till att jag jobbar lite och pluggar lite har inte något egentligt mål, nämligen. Det jag gör är att köpa tid.. För två år sedan dog min mamma, i sviterna av diabetes typ 2. Det var inte oväntat, morsan hade varit dålig länge. Länge efter var jag mest lättad, för morsans skull men även för att jag hann dit. Jag fick vara med på sista resan, fick hålla hennes hand när hon gick. Eftersom hon och farsan bodde så lång bort, över hundra mil, var det inte självklart. Efterhand vek lättnaden, jag blev alltmer ledsen och trött. Och lite arg också, vad i helvete liksom! Lämna mig sådär bara, och mina syskon, och pappa som skötte henne själv in i det sista! Vad är det för förnuft i det?! Samtidigt jobbade jag, skötte hus och hem och barn och socialt liv och hade egentligen inte tid att sörja. Ett gammalt pålitligt recept för att köra in i väggen, eller hur? Det gick aldrig så långt, för jag hann med att bromsa. Jag blev tvungen att tänka efter. Hur vill jag ha det egentligen? Det första som dök upp var allt jag INTE ville göra! Jag avskyr att hämta barn med andan i halsen, skynda skynda vidare och hämta nästa unge, raketfart hem, dra på spisen, hinna få mat på bordet innan ungarna kroknat