Undeniably Posted October 7, 2014 Share Posted October 7, 2014 Jag har använt p-spruta i 6 år, och aldrig haft mens under denna period. (Hurra!!!!!) Den 19 augusti i år började jag med lchf. Och nu, för första gång på 6 år fick jag mensen, med värk och allt. (Dvs jävligt ilsken och deppig) Vad händer? Är det kosten, eller en tillfällighet? Hjälp. Och morr... ;-) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post stoscha Posted October 7, 2014 Popular Post Share Posted October 7, 2014 Jag blev "yngre" när jag började med LCHF... dvs jag fick tillbaka mina "short private vacations in the tropics". Jag hade varit i klimakteriet ett bra tag innan, men backade några år med alla vallningar i repris. Jag hade ett sjuhelvetes PMS-humör... Jag fick hjälp av jättenattljusolja. Ungarna kallade det för anti-elakakärringpiller :-) 9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HelenaB Posted October 7, 2014 Share Posted October 7, 2014 Kan absolut vara kosten. Precis som stoscha så är det fler som fått tillbaka mensen trots en del års menopaus. Tyvärr finns det dåligt med forskning på ämnet. Kanske inget man får Nobelpris för .... Om du liksom många andra åt fettsnålt innan så kan den generösa fettintaget på LCHF se till att de fettlösliga vitaminer och andra näringsämnen du får i dig faktiskt också kan tas upp i kroppen. Det är dock inte uteslutet att det beror på något annat så det kanske kan vara värt ett besök/samtal med den som skriver ut P-sprutan. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jannahoj Posted October 8, 2014 Share Posted October 8, 2014 Jag har fått mycket kortare mens sen lchf. Har haft typ 8 dagar hela mitt liv men nu är det 4!! Mindre värk och så också. Tänket att det kanske är pco jag haft som lagt sig nu. Däremot har jag en GIGANTISK finne som jag inte haft någonsin och det skyller jag på lchf i kombination med mens? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nabe Posted October 8, 2014 Share Posted October 8, 2014 För min del har mensen blivit punktlig mot förr, oregelbunden. Har tyvärr fått längre pms, mer finnar, ömma bröst. Påminner också mer om hur det var när jag var yngre och i tonåren. Har tyvärr inga svar på dina frågor men kan kanske konstateras att just den här biten ändrats för fler. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greeneyes66 Posted October 9, 2014 Share Posted October 9, 2014 Hos mej har cyklerna blivit kortare...efter LCHF starten. INTE så skoj! Har alltid varit punktligt på 28 dagar men nu helt plötsligt så är det typ 21...Visst...jag är väl i en början av menopausen...så vad som egentligen är "boven i dramat" vet jag ju inte. Men trist är det...Har dessutom hormonspiral...men mens varje månad iaf... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malin303 Posted October 9, 2014 Share Posted October 9, 2014 Jag har fått en mycket lindrigare PMS av LCHF. Kompletterar med elakakärringpiller, så nu är det helt lugnt med humöret Jag kan fortfarande drabbas av helt omotiverade sötsug dock, är det någon gång det känns helt okej med en tvåhundragrammare Marabou så är det två dagar före mens! Alltså, jag skovlar inte i mig en chokladkaka.. Men jag skulle bra gärna vilja 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
saris30 Posted November 17, 2014 Share Posted November 17, 2014 För min del så har det blivit tvärtom... jag skulle haft det för 1-2 veckor sedan :/ Inte för att jag klagar då det är rätt skönt. Kanske kommer med "ett brev på posten" 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts