Tuva Posted October 7, 2014 Share Posted October 7, 2014 "Vad är det egentligen för skillnad på smör och margarin?– Den största skillnaden är egentligen att smör är animaliskt och margarin är vegetabiliskt. Det innebär också att det är bättre fett i margarin än smör. Men vad man har på mackan beror lite på hur många mackor man äter. Äter man en macka per dag och föredrar smör eller Bregott tycker jag inte att det behöver vara fel att välja det. Äter man däremot fler mackor kan man vinna en hel del på att välja ett margarin – och då gärna lättmargarin." // "Äter man mycket fet fisk, avokado, olja, nötter och mandel kan man kosta på sig smör eller Bregott då och då om man vill det. Är målet däremot att gå ner i vikt behöver man oftast dra ner på det totala intaget av fett och utrymmet för det mättade fettet minskar." (http://viktklubb.aftonbladet.se/v4/hem/openarticle/19633729/?refpartner=aftonbladet_viktklubb_1.9633729_mittspalt) Här kan vi se hur den nyttiga oljan framställs. Mmmm. Nyttig mat som är tvättade med kemikalier och blekt. Namnam. För inte vill man äta nåt kemikaliefritt som man kan göra hemma, va? ( )Det är säkert LIVSFARLIGT! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glen Åkesson Posted October 7, 2014 Share Posted October 7, 2014 Det är ungefär som kvinnan som är dietist på Maratonbloggen... Suck och stön. Men jag har beslutat mig för att inte alstra kortisol och adrenalinutsöndring på grund av dylika personer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HelenaB Posted October 7, 2014 Share Posted October 7, 2014 En av dem som var med och satt upp Viktklubben i AB var Stefan Rössner. Behöver man säga mer.... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts