Undeniably Posted October 8, 2014 Share Posted October 8, 2014 Nu känner jag att jag spammar forumet med frågor... :-) Jag tycker det kan vara svårt att få i sig tillräckligt med fett ibland. Visst, smör och olja osv, men.. Frågan är, kan en fettkaffe som efterrätt vara lösningen? Jag dricker oftast en kop kaffe efter maten, och med smör/kokosfett i, borde det väl kompensera för fettet i maten? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik 2 Posted October 8, 2014 Share Posted October 8, 2014 Bra idé. Jag får ofta kompensera magra måltider, oftast med en liten ostbricka. Fettkaffe är ett bra alternativ tror jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted October 8, 2014 Share Posted October 8, 2014 Nu känner jag att jag spammar forumet med frågor... :-) Jag tycker det kan vara svårt att få i sig tillräckligt med fett ibland. Visst, smör och olja osv, men.. Frågan är, kan en fettkaffe som efterrätt vara lösningen? Jag dricker oftast en kop kaffe efter maten, och med smör/kokosfett i, borde det väl kompensera för fettet i maten? Självklart funkar det ... så länge det inte finns för mycket kolhydrater (eller proteiner) i maten...då får du ta 2 koppar! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
may Posted October 8, 2014 Share Posted October 8, 2014 Jag kan ta fettkaffe (en tesked smör+en matsked kokosolja som mixas) som efter-rätt ibland om jag är sugen på det, speciellt på helgerna när jag vanligtvis inte dricker det till frukost. Jättegott ju! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EVS Posted October 8, 2014 Share Posted October 8, 2014 Jag dricker te med kokosolja och grädde i. Har det varit svårt att bli mätt på lunchen (pedagogisk skollunch...), så ökar jag på mängden kokosolja. Det fungerar bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted October 8, 2014 Share Posted October 8, 2014 Det är väl så MBC används bäst.. finns tillomed de som inte gillar fettkanten på kotletten! Och då handlar det inte bara om att tillföra fett för lång mättnad/ohungrig utan oxå adekvata mängder energi. Om man dricker MBC utan att få tillräckligt med näring så är det en kortsiktig bantningskur! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annikapannikapuddingpastej Posted October 9, 2014 Share Posted October 9, 2014 (edited) Raderat Edited January 24, 2017 by Annikapannikapuddingpastej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted October 11, 2014 Share Posted October 11, 2014 Jag gör mitt fettkaffe med smör och grädde, eftersom min mage inte klarar kokosoljan. Är det ok? Ja om du vet vad du gör och får i dig resten av näringen de andra måltiderna! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annikapannikapuddingpastej Posted October 12, 2014 Share Posted October 12, 2014 (edited) Raderat Edited January 24, 2017 by Annikapannikapuddingpastej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loppan Posted October 12, 2014 Share Posted October 12, 2014 har du provat smak och luktfri kokosolja? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts