Jump to content

Hur gör jag?

Trollmormor

Recommended Posts

Då blir det överkurs ;) . Har inte lärt mej datorn riktigt än (Windows 8)

Jag fick löst problemet nå vid att byta browser, just som föreslagits.

En browser är det program du använder då du är på nätet; mycket vanliga sådana är Explorer, Firefox, Google Chrome + flertal andra. Du kan ha flera browsarer instalerade - och kan då byta till en annan om nått problem är - som det du har nu t ex. 

Då skall du se efter om du har fått instalerat någon annan browser än den du använder varje gång du går på nätet. Har du inte det, kan du söka på t ex Google: free download internet browser. Då skulle du få ett flertal alternativ.

Själv har jag Internet Explorer och Google Chrome instalerade - och kan fritt veksla mellan dessa två. Om du inte är så van vid datoren - be då barnen eller barnbarnen hjälpa. Det är ganska enkelt.

• Like 1

Datorer i allmänhet har jag inga problem med. Har inte riktigt kommit underfund med den nya än bara. Jag använder Explorer. Har alltid gjort det utan problem.

När det gäller barnbarnen så är dom små gullungarna bara 5 och 3 än så där blir det inte mycket hjälp ;) . Dom ska jag fråga när jag behöver hjälp med pekskärmar för där hänger jag inte med :D

Datorer i allmänhet har jag inga problem med. Har inte riktigt kommit underfund med den nya än bara. Jag använder Explorer. Har alltid gjort det utan problem.

När det gäller barnbarnen så är dom små gullungarna bara 5 och 3 än så där blir det inte mycket hjälp ;) . Dom ska jag fråga när jag behöver hjälp med pekskärmar för där hänger jag inte med :D

Well..fint fint :)  Jag hade samma problem som du då jag använde Explorer. Då jag sen startade Chrome var problemet borta.

• Like 1

Ok. Får testa med det

Det är mest troligt någon inställning i IE som skall skydda dig mot Popup eller dylikt!

Senaste IE är så fantastiskt bra och säker att knappt någon som inte är systemvetare klarar av att ställa in den!  :huh: