Glen Åkesson Posted October 13, 2014 Share Posted October 13, 2014 http://mittkok.expressen.se/artikel/pizza-tartan-du-kommer-att-sukta-efter/ Alltså det löjliga är att jag vill smaka. Vilken härlig frosserihelg följt av ångest, eksem, magproblem, brainfog, depression, ilska... Men det kanske det är värt? För er som vågar er på denna skapelse, rapportera hur det smakar. Jag kanske kan leva genom er under någon sekund . 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KataM Posted October 13, 2014 Share Posted October 13, 2014 Wow, kunde inte någon kläckt den idén innan jag gav spannmål på båten? Vanlig pizza lockar inte längre fast jag älskade det när det begav sig, men det där ser ju otroligt smaskigt ut. Fast - det är framför allt den smältande osten som får det att vattnas i munnen och smält ost kan jag ju faktiskt äta. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamtlandstjej Posted October 13, 2014 Share Posted October 13, 2014 http://mittkok.expressen.se/artikel/pizza-tartan-du-kommer-att-sukta-efter/ Alltså det löjliga är att jag vill smaka. Vilken härlig frosserihelg följt av ångest, eksem, magproblem, brainfog, depression, ilska... Men det kanske det är värt? För er som vågar er på denna skapelse, rapportera hur det smakar. Jag kanske kan leva genom er under någon sekund . Du får göra en LCHF-variant av den! Jag gör min pizza med botten av riven ost och ägg, som förgräddas. 5 såna runda och en långsmal till kant... Borde funka... Jag brukar blanda en tomatsås av tomatpuré, olja och kryddor. Massor med smarrig fyllning på varje, den långsmala runt kanten och ner i en hög rund form i lämplig storlek. Blir nästan sugen att testa! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glen Åkesson Posted October 14, 2014 Author Share Posted October 14, 2014 Du får göra en LCHF-variant av den! Jag gör min pizza med botten av riven ost och ägg, som förgräddas. 5 såna runda och en långsmal till kant... Borde funka... Jag brukar blanda en tomatsås av tomatpuré, olja och kryddor. Massor med smarrig fyllning på varje, den långsmala runt kanten och ner i en hög rund form i lämplig storlek. Blir nästan sugen att testa! Ibland gör vi pizza som du beskriver den. Oftast efter en tung träningsvecka då jag känner mig extremt sugen på att storäta. Men, pizza med mjölbotten (trots att jag mår skit av det) finns det inget som kan ersätta. Iaf inte i mitt huvud. På något sätt är skräpet så ofantligt gott, iaf vad jag minns . I princip dock: Även om det ser gott ut så är det ju ett vidrigt påfund. Vem, kommer på något som en pizzatårta? Det är ju lite stört. Ungefär som "Cronut"... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KataM Posted October 14, 2014 Share Posted October 14, 2014 Ibland gör vi pizza som du beskriver den. Oftast efter en tung träningsvecka då jag känner mig extremt sugen på att storäta. Men, pizza med mjölbotten (trots att jag mår skit av det) finns det inget som kan ersätta. Iaf inte i mitt huvud. På något sätt är skräpet så ofantligt gott, iaf vad jag minns . I princip dock: Även om det ser gott ut så är det ju ett vidrigt påfund. Vem, kommer på något som en pizzatårta? Det är ju lite stört. Ungefär som "Cronut"... Hade aldrig hört talas om cronut, så jag fick googla. Och återigen vattnas det i munnen på mig, precis som med pizzatårtan. Vilket då kanske bevisar det jag egentligen länge anat - att jag är lite störd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glen Åkesson Posted October 14, 2014 Author Share Posted October 14, 2014 Hade aldrig hört talas om cronut, så jag fick googla. Och återigen vattnas det i munnen på mig, precis som med pizzatårtan. Vilket då kanske bevisar det jag egentligen länge anat - att jag är lite störd. Hehe. Störda är vi allihop. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts