Popular Post Anders A Posted October 13, 2014 Popular Post Share Posted October 13, 2014 Fazer slår tillbaka mot LCHF med ny sajt... http://www.fazer.se/anvandhjarnan De säger att de vill "underlätta för alla som tänker på sin hälsa genom att slå hål på myter och erbjuda vetenskap om sambandet mellan mat och hälsa på ett lättillgängligt sätt." Jaha! Men då så. Jag som trodde de bara ville sälja mer bröd och godis. Men det är klart, eftersom jag äter så lite kolhydrater, så är jag väl dum i huvudet. Döh. :-) 9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted October 13, 2014 Share Posted October 13, 2014 Fazer slår tillbaka mot LCHF med ny sajt... http://www.fazer.se/anvandhjarnan De säger att de vill "underlätta för alla som tänker på sin hälsa genom att slå hål på myter och erbjuda vetenskap om sambandet mellan mat och hälsa på ett lättillgängligt sätt." Jaha! Men då så. Jag som trodde de bara ville sälja mer bröd och godis. Men det är klart, eftersom jag äter så lite kolhydrater, så är jag väl dum i huvudet. Döh. :-) Ja, det är lite segt på kontoret, så vi fattar väl inte bättre... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted October 13, 2014 Share Posted October 13, 2014 Underlätta för din hälsa och vikt.. ät LCHF och lös korsord med ketoner och bränn fett på kuppen! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted October 13, 2014 Share Posted October 13, 2014 Jag som äter blandkost får ju soppatorsk om kolhydraterna är slut men att tanka med Fazers produkter blir ju som att tanka med flygbränsle i en bensinmotor och det blir ju inte så bra det heller... 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigurdur Posted October 13, 2014 Share Posted October 13, 2014 "Kolhydrater är det enklaste och mest effektiva sättet för kroppens celler att få energi, Kolhydrater som bränsle..." Öööh, dööööhö, kommateringen/versaleringen tycks inte fungera fullt ut med.. liten.. kolhydrat.. öööhöh...neeeeeeeej, kolhydraterna tog slut! PöOoFF! (hjärnan lade av) Är kolhydrater "ett sätt"? (retorisk fråga, ni som äter säljer något som det står Fazer på lär ju svara på retoriska frågor...) Har Paolo Roberto korrekturläst? Japp, i övrigt ser allt korrekt ut, det är allt jag har att anmärka på angående deras hemsida. Inte 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders A Posted October 13, 2014 Author Share Posted October 13, 2014 Jag som äter blandkost får ju soppatorsk om kolhydraterna är slut men att tanka med Fazers produkter blir ju som att tanka med flygbränsle i en bensinmotor och det blir ju inte så bra det heller... MKJ, det är ju bara att gå över till LCHF, då får du ju en inbyggd helautomatisk reservtank och behöver inte oroa dig för soppatorsk ;-) 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trollmormor Posted October 13, 2014 Share Posted October 13, 2014 Då var det slut med att köpa Fazers bröd till maken. Betyder att jag måste få honom att börja med LCHF. Hur nu det ska gå till när han inte tycker om fett, ägg, fisk eller kyckling. Hm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigurdur Posted October 13, 2014 Share Posted October 13, 2014 Hm Undrar hur han överlevde före lightprodukterna och helfabrikaten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted October 14, 2014 Share Posted October 14, 2014 MKJ, det är ju bara att gå över till LCHF, då får du ju en inbyggd helautomatisk reservtank och behöver inte oroa dig för soppatorsk ;-) Just det är jag faktiskt lite avundsjuk på er för. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trollmormor Posted October 14, 2014 Share Posted October 14, 2014 Hur det var före light och helfabrikat, ja hur var det då? Måste tänka till lite där. Han åt köttfärs och korv på längden och på tvären. När jag skrev att han inte gillar fett så menar jag fett utan snabba kolhydrater. Typ pommes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hjopek Posted October 15, 2014 Share Posted October 15, 2014 "Kolhydrater är det enklaste och mest effektiva sättet för kroppens celler att få energi, Kolhydrater som bränsle..." Öööh, dööööhö, kommateringen/versaleringen tycks inte fungera fullt ut med.. liten.. kolhydrat.. öööhöh...neeeeeeeej, kolhydraterna tog slut! PöOoFF! (hjärnan lade av) Är kolhydrater "ett sätt"? (retorisk fråga, ni som äter säljer något som det står Fazer på lär ju svara på retoriska frågor...) Har Paolo Roberto korrekturläst? Japp, i övrigt ser allt korrekt ut, det är allt jag har att anmärka på angående deras hemsida. Inte Det måste vara någon LCHF:are som nästlat in sig hos Fazers "ANVÄND HJÄRNAN"-sidor, inga kolhydrater tydligen, bra där..;D Dessa kolhydrater kallas för glykemiska och påvekrar blodsockret kolhydrater är inte bara ok att äta De nya nordiska näringsrekommendationerna (NNR5) är baserade på en stor mängd vetenskapliga studier som har publicerats under de senaste 15 åren och gåtts värderats av nordens främsta nutritionsforskare ??? Glyemisk profil Man skulle ju kunna tro att de var så skärpta att de kollade stavningen, men det kanske var bråttom och då hjälpte inte fullkornsbrödet...;D 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders A Posted October 15, 2014 Author Share Posted October 15, 2014 Det måste vara någon LCHF:are som nästlat in sig hos Fazers "ANVÄND HJÄRNAN"-sidor, inga kolhydrater tydligen, bra där..;D Dessa kolhydrater kallas för glykemiska och påvekrar blodsockret kolhydrater är inte bara ok att äta De nya nordiska näringsrekommendationerna (NNR5) är baserade på en stor mängd vetenskapliga studier som har publicerats under de senaste 15 åren och gåtts värderats av nordens främsta nutritionsforskare ??? Glyemisk profil Man skulle ju kunna tro att de var så skärpta att de kollade stavningen, men det kanske var bråttom och då hjälpte inte fullkornsbrödet...;D :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted October 15, 2014 Share Posted October 15, 2014 Bananer är inte kolhydrater, de är frukt! Frukt innehåller näring! Koncentrerar man frukt till juice, får man koncentrerad näring! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigurdur Posted October 15, 2014 Share Posted October 15, 2014 Hjopek LOL som fan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigurdur Posted October 15, 2014 Share Posted October 15, 2014 Pizza är väl också frukt? Nej, grönsak var det ju... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted October 15, 2014 Share Posted October 15, 2014 Pizza är väl också frukt? Nej, grönsak var det ju... Pizza är en grönsak.. iomed att det innehåller tomatsås! Likaså är wienerbröd mättat fett i koststudier! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts