Jump to content

Använd hjärnan - ät kolhydrater

Anders A

Recommended Posts

Fazer slår tillbaka mot LCHF med ny sajt... http://www.fazer.se/anvandhjarnan

De säger att de vill "underlätta för alla som tänker på sin hälsa genom att slå hål på myter och erbjuda vetenskap om sambandet mellan mat och hälsa på ett lättillgängligt sätt."

Jaha! Men då så. Jag som trodde de bara ville sälja mer bröd och godis. Men det är klart, eftersom jag äter så lite kolhydrater, så är jag väl dum i huvudet. Döh. :-)

Ja, det är lite segt på kontoret, så vi fattar väl inte bättre... :P

• Like 2

"Kolhydrater är det enklaste och mest effektiva sättet för kroppens celler att få energi, Kolhydrater som bränsle..."

Öööh, dööööhö, kommateringen/versaleringen tycks inte fungera fullt ut med.. liten.. kolhydrat.. öööhöh...neeeeeeeej, kolhydraterna tog slut! PöOoFF! (hjärnan lade av)

Är kolhydrater "ett sätt"? :huh: (retorisk fråga, ni som äter säljer något som det står Fazer på lär ju svara på retoriska frågor...)

Har Paolo Roberto korrekturläst? 

Japp, i övrigt ser allt korrekt ut, det är allt jag har att anmärka på angående deras hemsida.

Inte

• Like 1

Jag som äter blandkost får ju soppatorsk om kolhydraterna är slut men att tanka med Fazers produkter blir ju som att tanka med flygbränsle i en bensinmotor och det blir ju inte så bra det heller...

MKJ, det är ju bara att gå över till LCHF, då får du ju en inbyggd helautomatisk reservtank och behöver inte oroa dig för soppatorsk ;-)

• Like 3

"Kolhydrater är det enklaste och mest effektiva sättet för kroppens celler att få energi, Kolhydrater som bränsle..."

Öööh, dööööhö, kommateringen/versaleringen tycks inte fungera fullt ut med.. liten.. kolhydrat.. öööhöh...neeeeeeeej, kolhydraterna tog slut! PöOoFF! (hjärnan lade av)

Är kolhydrater "ett sätt"? :huh: (retorisk fråga, ni som äter säljer något som det står Fazer på lär ju svara på retoriska frågor...)

Har Paolo Roberto korrekturläst? 

Japp, i övrigt ser allt korrekt ut, det är allt jag har att anmärka på angående deras hemsida.

Inte

Det måste vara någon LCHF:are som nästlat in sig hos Fazers "ANVÄND HJÄRNAN"-sidor, inga kolhydrater tydligen, bra där..;D

Dessa kolhydrater kallas för glykemiska och påvekrar blodsockret

kolhydrater är inte bara ok att äta

De nya nordiska näringsrekommendationerna (NNR5) är baserade på en stor mängd vetenskapliga studier som har publicerats under de senaste 15 åren och gåtts värderats av nordens främsta nutritionsforskare ???

Glyemisk profil

Man skulle ju kunna tro att de var så skärpta att de kollade stavningen, men det kanske var bråttom och då hjälpte inte fullkornsbrödet...;D

• Like 1

Det måste vara någon LCHF:are som nästlat in sig hos Fazers "ANVÄND HJÄRNAN"-sidor, inga kolhydrater tydligen, bra där..;D

Dessa kolhydrater kallas för glykemiska och påvekrar blodsockret

kolhydrater är inte bara ok att äta

De nya nordiska näringsrekommendationerna (NNR5) är baserade på en stor mängd vetenskapliga studier som har publicerats under de senaste 15 åren och gåtts värderats av nordens främsta nutritionsforskare ???

Glyemisk profil

Man skulle ju kunna tro att de var så skärpta att de kollade stavningen, men det kanske var bråttom och då hjälpte inte fullkornsbrödet...;D

:D :D :D