anomis Posted December 26, 2012 Share Posted December 26, 2012 Jag jobbar som fotomodell och mitt arbete kräver att jag är smalare än normalsmal. Jag har läst att Lchf gör att man blir normalviktig, underviktiga går upp och överviktiga går ner. Är det möjligt att få en slank kropp genom Lchf eller vill kroppen gå upp till "normal" ? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Eenfeldt Posted December 26, 2012 Share Posted December 26, 2012 För att bli smalare än bara normal krävs ofta kaloriräkning och en viss svält. Hård träning hjälper också. Detta är naturligtvis inte nödvändigtvis något som förbättrar ens hälsa. LCHF kan nog hjälpa för att minska hungern och göra det lättare att hålla nere kaloriintaget. Men om du inte har genetiska anlag för att bli supersmal på "bara" fri mängd LCHF så räcker det inte hela vägen. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted December 26, 2012 Share Posted December 26, 2012 Med LCHF brukar smala få mer muskler, och det kan man ju se lite "tjockare" ut av. Tror dock som doc säger att om du tar en del kokosfett, när du är hungrig, är mycket bättre än du tar annat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts