Popular Post Petra Posted October 19, 2014 Popular Post Share Posted October 19, 2014 Tarmfloran har nog större betydelse än man tidigare trott. Min mage mår superbra av dagligt intag av denna egentillverkade surkål ( och några tsk RS=kallt potatismjöl som faktiskt dämpar sötsug enormt bra). Kh-halten blir ju extremt låg eftersom kh fermenteras till mjölksyra.. Prova! Gott, enkelt, nyttigt! 11 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petra Posted October 19, 2014 Author Share Posted October 19, 2014 Menar RS=resistent stärkelse... Blev lite fel... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Livsnjutare Posted December 5, 2014 Share Posted December 5, 2014 Tarmfloran har nog större betydelse än man tidigare trott. Min mage mår superbra av dagligt intag av denna egentillverkade surkål ( och några tsk RS=kallt potatismjöl som faktiskt dämpar sötsug enormt bra). Kh-halten blir ju extremt låg eftersom kh fermenteras till mjölksyra.. Prova! Gott, enkelt, nyttigt! Hej! Jag har nu för andra gången gjort egen surkål efter ditt recept. och jag är helnöjd! Kanske är det för att man totar ihop den själv, men jag har ärligt talat inte ätit så god surkål tidigare. Äter till middag varje dag, ibland uppblandad med något naturligt fett, och jag tycker att den fungerar som en smakförstärkare till det mesta om man blandar in den i. Tack för receptet Petra! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stroker49 Posted January 3, 2015 Share Posted January 3, 2015 Jag tror koreansk surkål varit uppe i någon tråd men jag hittar den inte. Hursom, på nyårsaftonen gjorde jag Kimchi enligt följande recept. Vad gott det blev! Det här kommer jag nog att få fortsätta att balta med. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamtlandstjej Posted January 3, 2015 Share Posted January 3, 2015 Jag tror koreansk surkål varit uppe i någon tråd men jag hittar den inte. Hursom, på nyårsaftonen gjorde jag Kimchi enligt följande recept. Vad gott det blev! Det här kommer jag nog att få fortsätta att balta med. Den här varianten har jag testat, också mycket god! http://www.ledgenomexempel.se/en-riktigt-krispig-fermenterad-svensk-kimchi/ 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekofilosophie Posted January 20, 2015 Share Posted January 20, 2015 kimchivarianten vill jag testa, det receptet verkar ju inte alltför avancerat heller Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts