Largu

Vattenfasta och sedan ketogenkost

Recommended Posts

Hej

Nytt försök att bli "fit" och 100% fettdriven!

Recept:

Minst 14 dagars vattenfasta (100% enbart vatten)

Därefter strikt till liberal LCHF beroende på träningsdos

Har idag klarat av 8 dagar på vatten varav 6 i optimal ketos

Vad tror ni om denna quick fix men samtidigt långa strategi?

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte på några quick fix. Och absolut inte att enbart dricka vatten i minst 14 dagar. Hur blir det med t ex saltbalansen i kroppen? Jag har läst om vattenfasta i 4 dagar, men inte 14. Det är ju recept på svält. Är det nåt du testat tidigare? Var fick du idén?

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ABSOLUT inget jag skulle rekommendera, under några som helst omständigheter :o

Hade jag kunnat så skulle jag skriva ett sjörövartecken, en döskalle med två korslagda svärd över = dödsfara.

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

He he... :-)

Tack för omtanken, vattenfasta har använts sedan urminnestider som läkeprocess.

Jag mår prima och när kroppen formas på ett bra sätt så blir man extra motiverad.

Mellan 3-5 på Ketosmätaren på morgonen, perfekt fastesocker och kilona rinner av.

14 dagar är ju en utmaning i sig men det "nollställer" sötsug m.m.

Det skall bli gott att få börja knapra i sig mat nästa helg ;-)

Någon på forumet med erfarenhet av vattenfasta?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

3-5 på ketosmätaren räknas till svält, om jag inte minns fel... Det är väl 1,5-3 som är det optimala värdet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vattenfasta finns bl a inom yoga, man där är max tid man fastar på enbart vatten tre dygn, därefter börjar kroppen tära på sig själv, och då är det inte bara kroppsfett utan även muskelmassa som förbrukas.

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för omtanken! Men jag tror på att nollställa kroppen, den läker sig själv och avgiftar sig.

Det finns mycket på nätet om vattenfasta. LCHF kost är ju helt suveränt men om man har mycket skit i bagaget så lever ju detta kvar som toxiner i kroppens fettlager.

Jag återkommer med rapport när dag 14 har passerat....sedan blir det fet mat! :-)

Någon inbiten LCHF:are som testat?

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

när kroppen formas på ett bra sätt så blir man extra motiverad.

Hur kan det vara bra att tappa en massa muskler?

Jag brukar aldrig fasta mer än typ 16 timmar, men om jag skulle göra det skulle jag åtminstone äta BCAA eller liknande för att minimera muskelförlusten.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Mats

Lite muskelmassa försvinner (väldigt lite...) första 3 dygnen. Sedan när ketosen är i full fart så är det fettförbränning som gäller.

Mäter ketoner, fastesocker, midja och använder Tanita kroppsvåg varje morgon för att ha koll.

Anledningen att jag kom in på vattenfasta var återkommande sjukdom med påföljande penicillin behandlingar. Nu skall jag bli frisk, fit och stark!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Anledningen att jag kom in på vattenfasta var återkommande sjukdom med påföljande penicillin behandlingar. Nu skall jag bli frisk, fit och stark!

Jag kan inte hålla med dig om att detta med vattenfasta under så lång tid kan vara bra efter återkommande sjukdomar med Antibiotikabehandlingar, tvärt om är jag rädd att du sänker ditt immunförsvar ännu mer.

Skulle nog rekommendera väldigt näringstät mat, där du koncentrerar dig på att täcka behovet för både macro och micronutrienter med tillägg av Magnesium och D-vitamin.

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med dig syster till viss del men det jag har läst visar att det kan vara värt att prova alternativa metoder. Vore intressant att höra vad Dr Andreas har att säga, vet inte om han läser på forumet? Han borde ha kompetens på området

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Mats

Lite muskelmassa försvinner (väldigt lite...) första 3 dygnen. Sedan när ketosen är i full fart så är det fettförbränning som gäller.

Mäter ketoner, fastesocker, midja och använder Tanita kroppsvåg varje morgon för att ha koll.

Vad jag har förstått så behöver kroppen en viss mängd kolhydrater. Om det inte finns några kolhydrater att tillgå ovandlar kroppen aminosyror till kolhydrater. Om det inte finns några aminosyror så tas dom från musklerna. 

Det finns många studier som visar att protein är extra viktigt vid viktminskning för att inte tappa muskler. Efter 14 dagar kommer du ha tappat en hel del muskler och dessutom minskat kroppens energiförbrukning så att du då måste äta mindre för att fortsätta en viktnedgång. Jag tror mycket mer på ett traditionellt tillvägagångssätt där du går över till ketos och sedan äter LCHF långsiktigt. Om du har bråttom att gå ner i vikt så är det bättre att röra på sig mer.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med dig syster till viss del men det jag har läst visar att det kan vara värt att prova alternativa metoder. Vore intressant att höra vad Dr Andreas har att säga, vet inte om han läser på forumet? Han borde ha kompetens på området

En del i ditt immunförsvar utgörs av antikroppar, dessa antikroppar är proteiner i blodet som till viss del "tiilverkas" av proteiner du äter. De har en överlevnad på några dagar, lite beroende på vilken antikropp.

Nu vet jag inte varför och hur du har varit sjuk, men att "neka" kroppen denna livsviktiga byggsten i ett efterförlopp av sjukdom låter helt galet i mina öron.

Tre dagars fasta hade jag kunnat "köpa" med tillskott av salt och mineraler...men inte detta...

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Även jag är sugen på att testa längre fastor än 16:8. I förra veckan testade jag ex. ca 36 timmar utan mat och det var en märkligt postiv upplevelse som faktiskt gav mersmak. Åtminstone i relation till vidare experimenteranden.

Men veckor i stöten är verkligen inget jag skulle rekommendera eller ens överväga. Självfallet kommer detta få en mängd starka effekter i kroppen, på gott och ont, men muskelförtviningen räcker för undertecknad för att vara mycket skeptisk.

Tillägg: Oavsett min inställning är det intressant att höra hur det utvecklar sig och dina upplevelser av detta framöver så jag tackar för att du delar med dig!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det vore väldigt intressant att veta var du läst/hört att muskelmassan bara försvinner lite dom 3 första dagarna?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack TinyTom, jay uppdaterar. Väldigt mäktig känsla när hungern försvinner och flera kilo fett "rinner av". Kanske man kan få fram magrutor till 40 års dagen ;-)

När det gäller processen och vad som händer så finns det spaltmeter på nätet, googla vattenfasta eller water fasting. 1-2 pounds muskler tappar man på 30 dagar enbart på vatten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skulle påstå att man generellt inte kan bestämma en gräns på ett visst antal dagar som är "skadligt" eller innebär svältrespons. Det är rätt individuellt och styrs av hur väl leptinsignaleringen funkar. Har man lätt för att återfå den funktionen (d.v.s. man har inga underliggande infektioner, inflammationer eller psykisk stress) kan jag mycket väl tänka mig att vattenfasta i mer än 3-4 dagar kan de gott resultat eftersom omställningen till "fettdrift" då kommer gå relativt snabbt och den påfrestning och negativa bieffekter som blir av svält hinner därför aldrig inträda. Jag tror däremot inte att detta är representativt för en majoritet av de överviktiga och bör därför inte rekommenderas. De allra flesta har bakomliggande problematik i form av kroniska inflammationer, kortisolproblem etc. som man måste komma till rätta med först innan man kan inleda längre fasteperioder. Men säkerligen kan det i vissa fall fungera bra utan komplikationer, även om jag tror det är ovanligt.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Spännande! Vore mycket intressant om du kunde sammanfatta det hela efteråt i ett lite längre inlägg. Jag har läst lite grann om det och tror inte att det är farligt så länge man känner sig ok.

Den här är min favorit för övrigt. En 382-dagars fasta. Nu fick han förvisso lite tillskott av mineraler och annat och började på 207 kg så det fanns ju lite att ta av.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2495396/pdf/postmedj00315-0056.pdf

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack! Kommer att uppdatera löpande....

Har hälsokontroll var tredje år, nu var det dags, bokade in den på Måndag nästa vecka innan jag bryter fastan :-) blir intressant att se värden efter 15 dagar på H2O

När det gäller extrem övervikt så tror jag kanske mer på "Tommy" eller "Skaldeman"

Jag tror mig vara i en mer normal situation:

90 kg startvikt, 186cm

Tränar regelbundet, klassikern, flera vasalopp, vätter, ironman's (halv) m.m.

Det är sötsug samt ätmönster jag vill ändra samt rena kroppen.

Har aldrig lyckats att komma in i fettdrift i samband med tävlingssäsong men nu tror jag på det!

Efter 8 dagar på vatten visar vågen 81,5kg samt fettprocent ner till 18,9% (startade på 22%)

Mer kommer :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För mig känns det lite oklart vad du vill uppnå. 90 kg då har du ingen överdriven mängd överskottsfett och troligen ingen hög grad av leptinresistens, jag skulle inte fortsatt med vattenfasta några längre perioder utan att köra refeeds på protein och kolisar iaf en gång i veckan. Jag förutsätter att du vill uppnå en hög förmåga hos dina muskler att kunna jobba på ketonkroppar, och kunna tajma denna förmåga med kolhydratladdning inför tävlingar och på så sätt få ut det bästa av två världar.. right?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Andush,

Så är det väl men samtidigt så tror jag på att nollställa mig innan nästa säsong för att sedan vara mycket mer strikt. Målsättningen är att hamna på 10-12 i fettprocent. När fastan bryts blir det långsam upptrappning och sedan strikt LCHF för att behålla fettdriften och därmed ha två sorters bränsle tillgängligt (train low, race high)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har själv erfarenheter från vattenfasta, dock inte så länge som du gör. Ska försöka och skriva om mina erfarenheter och mina personliga åsikter om vattenfasta. Jag anser inte att man ska se vattenfastor som någon bantningskur, utan som ett tillfälle för kroppen att läka ihop. Det har här i tråden kommit upp några kommentarer angående muskelvikt, och det är sant att man kommer att förlora muskelvikt när man fastar. Jag tror dock inte att man förlorar överdrivet med muskler, kroppen har evolutionärt lärt sig blivit tvingad till att klara att fasta och har därför olika system för i spara på muskelmassan. Men just på grund av att man tappar i muskelmassa så bör man inte fasta längre än vad man tror är nödvändigt. Man ska också se den förlorade muskelmassan i relation till annat. Vad jag har förstått så är det väldigt vanligt att man tappar muskelmassa när man försöker och gå ner i vikt, så det är lika allvarligt det. 

Man bör inte fasta om man inte har läst på vad det innebär. Det finns massor med forumtrådar och dokumentärer om fasta, de ska man gå igenom innan man fastar. Eftersom fasta är mycket speciellt så är det bra att i förväg veta vad man ska förvänta sig. Läser man på om fasta så sägs man må pyton de första 3 dagarna, ett slags omställningsbesvär. Jag har inte hittat någon information om fasta när man har ätit LCHF men jag upplevde ingen sådan övergång, utan mådde bra hela tiden. Jag vet inte om det gäller bara mig, eller om man antingen minskar eller blir av med de omställningsbesvären om man äter LCHF. Den största biverkningen jag hade var en metallsmak i munnen. 

Har två gånger fastat längre än 2 dygn, båda gångerna har vart 4-5 dygn med fasta där jag endast druckit vatten, man bör dricka mycket vatten om man fastar. Det här är min upplevelse från första gången jag gjorde en längre fasta:

• Hade vid tillfället ett par små finnar. De läkte och försvann på ett par dagar. Huden blev mjuk och fet av fastan.
  • Tror jag har haft kronisk nästäppa, men inget jag va medveten om att jag hade. Det jag upptäckte va när jag fastade var att det intorkade snoret som finns långt upp i näsan försvann. Det gjorde att jag kände lukter bättre efter fastan.

Andra gången jag fastade upplevde jag följande:

• Då hade jag råkat ut för en skada som gjorde att jag va stel i armbågen. Jag hade svårt att räta ut armen, den kunde bara blir nästan rak. På morgonen brukade det vara värst. Efter två dagar med fasta så blev jag chockad på morgonen när jag vaknade. Jag vände på mig i sängen vilket gjorde att armen automatiskt ramlade ut i rak position. Så långt hade jag inte kunnat räta på armen innan, samt så hade stelheten försvunnit. Den stelheten hade funnits där i ca ett halvt år.

Här är en länk till Schrödingers katt. Programmet handlar om fasta. Bland annat har de ett långt reportage om en faste klinik i Ryssland. Där har de under många år använt fasta som behandlingsmetod med mycket goda resultat. De påstår att i princip alla västerländska sjukdomar blir bättre av att fasta. De ser även en permanent effekt av behandlingen, alltså att sjukdomen fortsatt är bättre lång tid efter fastan. Ett annat reportage handlar om en man som hade ätit dåligt och druckit mycket alkohol vilket gjorde att han hade en förstorad lever. Efter att han fastat hade levern återgått till normal storlek. De tittat även på hur mycket av musklerna som försvinner när djur fastar, och de kommer fram till att de försvinner väldigt lite muskler av att fasta. De nämner att vitaminer och mineraler minskar i kroppen vid fasta, men inte till några kritisk nivåer.

Ett annan bra och sevärd dokumentär om fasta är Fat sick and nearly dead. Det handlar om en man som har en "obotlig" och besvärlig hudsjukdom. Han gör en resa genom USA där han under 60 dagar fastar. Han dricker dock juice. Hans hudsjukdom blir botad och hans allmänna hälsa förbättras och han kan ta bort alla av hans mediciner.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack Vältränad Nörd!

Precis detta var jag ute efter, känner igen mig i mycket.

Flera tidigare problem är borta efter 9 dagar.

Jag ser också framför mig att löpträning m.m kommer att vara roligare när man är 5-10 kg lättare. Är fullt medveten om att jag kommer öka 3-5 kg när bag bryter fastan men fettet lär vara borta så länge jag sköter kosten.

Tack!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som sagt så har du ju inte ens nån övervikt att tala om. Om man ska räkna BMI så låg du på 26 innan du började fasta (om jag räknade rätt) och som du säkert vet går gränsen vid 25. När det gäller musklerna så kom ihåg att hjärtat hör dit. Det kan du inte hålla koll på själv. Kanske vore en bra idé att ta ett EKG. Borde inte vara några problem om du talar om att du fastat.

Hur enkelt tror du att det är att börja äta igen? Om hungerkänslorna försvunnit.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur enkelt tror du att det är att börja äta igen? Om hungerkänslorna försvunnit.

Det är jag också intresserad av att veta. Den gången jag vattenfastade 48 timmar upplevde jag just detta, att hungerkänslorna försvann efter 24 timmar, vilket i och för sig var intressant men också lite skrämmande, kändes som att jag skulle kunna fortsätta hur länge som helst.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ser inga som helst problem med att börja äta god och nyttig mat, givetvis i lagom upptrappning.

Som sagt så skall jag på en fullständig 3 års kontroll nästa vecka med blodprover, lungkapacitet, EKG, kroppsvåg m.m. Jag var sparat mina värden från 2011. Blir spännande att se skillnaden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack igen vältränad nörd.

Kikade på NRK dokumentären, mycket bra, mycket man känner igen.

Dock klarar jag min vattenfasta på hemmaplan utan övervakning ;-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dag 10 på vatten idag, går som på räls. Ketonerna på 6,2 (blod) samt fastesocker 4.9.

Vikt och fettprocent sakta men säkert nedåt. 4-5 dagar kvar.

Kom gärna med tips på bra och strikt LCHF mat för min uppstart, magen bör väl få en mjukstart :-)

Som sagt så skall jag på en omfattande hälsokontroll kommande Måndag, tar gärna mot förslag på om det är något speciellt som läkaren skall kika på samt om det är något i blodproven som kan vara av värde. Tack!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du tränat nåt under fastan? och i så fall undrar jag hur det känns.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har vattenfastat några gånger, och mått jättebra av det. Jag kommer inte ihåg hur länge jag fastade som längst, men runt nio dagar var det nog. Det stämmer att man mår dåligt de första 2-3 dagarna, sen känns det bara bättre och bättre.

Nu blir jag sugen på en fasta igen. Helst efter att ha sett NRKs program. Jag är helt övertygad om att vi är mer anpassade till att fasta då och då, än det överflöd av mat som finns nu.

Det har varit mycket stress för mig de senaste månaderna, eller hela året egentligen. Vilket har resulterat i att maten och hälsan har kommit i andra hand. Påföljden har blivit föhöjt blodtryck, förhöjt blodsocker, upp ca 5 kg i vikt, ont i magen (tror det är katarr).

Jag fick ett varningens finger av läkaren vid senaste kollen, men allt har bara snurrat på och tiden har runnit iväg.

Men NU känner jag mig peppad.

Tack Largu för inlägget. Det ska bli spännande att läsa om vad hälsokontrollen visar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mats, nej ingen träning. Snabba promenader på 30-60 min. Nu till helgen skall jag köra 1 timmes frisim och eventuellt lite cykel på trainern. Sugen på löpning nu när man är inne i "fettdrift" eller åtminstone inget socker att driva med samt mycket kilo lättare.

Naturist, tack!! Kul att det uppmuntrar.

Jag hade ett knä som jag fick någon märklig överbelastning i (för låg kadens/hög växel när jag cyklade på Mallorca), var hos idrottsläkaren i våras men han sa att det bara var att vänta....efter 10 dagar på vatten så är värken nästan helt borta :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dag 10 på vatten idag, går som på räls. Ketonerna på 6,2 (blod) samt fastesocker 4.9.

Vikt och fettprocent sakta men säkert nedåt. 4-5 dagar kvar.

Kom gärna med tips på bra och strikt LCHF mat för min uppstart, magen bör väl få en mjukstart :-)

Som sagt så skall jag på en omfattande hälsokontroll kommande Måndag, tar gärna mot förslag på om det är något speciellt som läkaren skall kika på samt om det är något i blodproven som kan vara av värde. Tack!

Imponerande verkligen. Jag orkar fasta max 22 timmar :P Men ligger inte ketovärdet lite högt. Optimalt värde är väl mellan 1,5-3 har jag läst. Högre kallas väl för svältketos osv?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack May!

Ja, ketonvärdet har dragit iväg, du har nog rätt i att det är svältketos.

Kanske någon kunnig som vet mer om detta?

Jag kör på, detta känns bra. Funderar på vad jag skall laga för nåt gott på Måndag? ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inte för att jag vet vad som är bäst efter svält men lite kokosfett nånstans vore väl bra eftersom det tar genvägar i kroppen. Hade jag varit utan mat länge skulle jag börja med fettberikad köttbuljong

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack! Jag får söka runt och se vad som blir bäst som start mat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Chips och glass skulle jag satsa på. Skämt åsido så tror jag också på nån typ av buljong, samt kanske lite osötat yoghurt för att få fart på bakteriefloran i magen igen.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

? det vore snyggt det! Först fasta i två veckor sedan gå all in på skräp...

Något flytande som buljong eller soppa får det bli. Kanske lite räkor med majo.

Är väldigt spänd till att se alla värden hos doktorn samt hans reaktion när jag släpper bomben att jag gått utan mat i 15-16 dagar!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

det vore snyggt det! Först fasta i två veckor sedan gå all in på skräp...

Något flytande som buljong eller soppa får det bli. Kanske lite räkor med majo.

Är väldigt spänd till att se alla värden hos doktorn samt hans reaktion när jag släpper bomben att jag gått utan mat i 15-16 dagar!

Tar de ett urinprov lär han nog märka det ändå! ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det blir urinprov, fullständigt blodprov på sjukhusets lab. EKG, lungkapacitet samt resten av systemet.

Nåt skall man få för en dyr företagsförsäkring! ;-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det blir urinprov, fullständigt blodprov på sjukhusets lab. EKG, lungkapacitet samt resten av systemet.

Nåt skall man få för en dyr företagsförsäkring! ;-)

Då kommer troligen läkaren att fundera hur du har det med kosten...som har så mycket ketoner i urinen... :ph34r:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har brutit min fasta med kycklingbuljong. Det har funkat bra, inget magknip eller andra obehagligheter.

Ingredienser:

- två kycklinglår, eller någon annan del med både kött och ben. 

- en palsternacka

- en liten bit rotselleri, ca 100gr

- en gul lök

- ca 10 cm purjo

- salt, peppar, kryddpeppar, lagerblad och eventuellt en buljongtärning

Koka allt i ca 1 timme, ta upp kycklingdelarna och rensa köttet. Sila bort allt från buljongen och lägg tillbaka köttet. Strö över lite hackad persilja.

Njut!! :P

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Intressant!

Jag hade inte heller vågat fasta så länge.

Men å andra sidan fick man ju i princip lära sig i skolan att äter man inte frukost så....

Återkoppla gärna efteråt med mat, hunger, hälsa mm

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Tobias!

Jag försöker att redovisa hela resan efter hälsokontrollen.

Dag 11, ketoner 5,1, fastesocker 5,5.

Ketonix beställd, blir bra på resor och skönt att slippa morgonsticket.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dag 12 på vatten! mår prima, Ketoner 5,9, fastesocker 5,2. Skönt att insulinpumpen har fått vila i snart två veckor!

Vikt 79kg, 18% fett, metabolisk ålder 30 år!  (start 13 Okt 89kg 22% fett, 40 år), verklig ålder 39 år.

3 dygn kvar innan det blir att njuta av god LCHF mat!

Trevlig Helg!

/Largu

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur mäter du fetthalten; -18% låter väldigt högt för någon som väger 79 kg på 186 cm? Det skulle innebära en fettfri vikt på ca 64 kg. Du skulle väga under 70 om du var rippad.

Sedan undrar jag vad metabolisk ålder är för nåt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Mats

Jag använder Tanita BC1000 kroppsvåg.

Vet inte hur exakt denna är men åtminstone ser jag utveckling över tid när jag använder den dagligen.

Metabolisk ålder är det samma som ämnesomsättningsålder.

Kanske en glädjemätare i mitt fall men nåt nöje skall man väl få ha när man fastar på vatten ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inte glädjemätare, snarare tvärt om. Jag hade förväntat mig lägre än 18% på så pass lång och lätt person som dessutom tränar en del.

Du kan ju komplettera med kaliper för att få en rimlighetskoll på vågen, se t.ex. http://scoobysworkshop.com/body-fat-calculator/ Funkar med skjutmått och passbitar även om det blir lite krångligt.

Jag har också en liknande våg. Den visar några procent mer än kaliper och skanning, och dessutom varierar den några procent upp och ner. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dag 12 på vatten! mår prima, Ketoner 5,9, fastesocker 5,2. Skönt att insulinpumpen har fått vila i snart två veckor!

Vikt 79kg, 18% fett, metabolisk ålder 30 år!  (start 13 Okt 89kg 22% fett, 40 år), verklig ålder 39 år.

3 dygn kvar innan det blir att njuta av god LCHF mat!

Trevlig Helg!

/Largu

Är du diabetiker eller är det bukspottskörteln om menas med insulinpumpen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för tipsen Mats!

Får se hur det ser ut hos läkaren med deras Tanita BC3000.

Får bygga mer muskler efter fastan :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg