Lisabet Posted October 22, 2014 Share Posted October 22, 2014 Min dotter lät slakta 21 myskankor idag, och jag fick alla inälvorna, så jag har en påse med anklever och ankhjärtan. Levern kan jag göra leverpastej av, eller levergryta, men hur ska jag tillaga ankhjärtan? Har ni några goda recept? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lisabet Posted October 24, 2014 Author Share Posted October 24, 2014 Det är tydligen ingen som äter hjärtan.... Jag får väl komplettera själv. Det blir inte bara lever och hjärta utan också muskelmage sparad vid ankslakt, så jag har 21 st muskelmagar. Jag tog några muskelmagar och skar bort alla hinnor, stekte dem med lök och bacon, kryddade med kapris och dijonsenap och puttrade alltsammans i drygt 20 min. Det blev ganska gott, tyckte jag. Min man var inte lika förtjust, men visst åt han. Jag kommer att laga det fler gånger, med andra kryddor också. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angelico Posted October 24, 2014 Share Posted October 24, 2014 Har inte testat hjärta från myskanka. Jag brukar steka kycklinghjärtan med champinjoner och lök och tycker det är mkt god och billig mat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts