Anders A

Silverfråga

Recommended Posts

Det pratas ju mycket om kolloidalt silver just nu. Har läst artiklar om att det tom skulle kunna hjälpa till mot Ebola... Att vissa afrikanska länder velat testa men motarbetats av bl.a. amerikanska FDA. Men konspirationsteorierna att de vill gynna läkemedel som är på väg...

Fullt så illa får vi väl inte hoppas att det är men vad säger ni kunniga personer här om silver? Har för mig att Annika Dahlqvist pratat positivt om det.

Den här artikeln är ju inte så positiv, men jag drar alltid öronen åt mig nuförtiden när jag ser "medicinska experter" och kan inte låta bli att undra om det är samma "experter" som varnar för mättat fett och som tycker att diabetiker kan äta socker sålänge de tar sina sprutor...

http://www.sydsvenskan.se/sverige/tusentals-utsatta-for-medicinbluffsalufors-i-sluten-grupp-pa-facebook/

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Well, kag har alltid silver hemma.

Hjälper mig mest mot förkylningar då jag eg inte har några andra problem.

Gör en silvergrogg 0,5dl rödvin 0,5dl silver och litepressad lime, smuttar på den tills den är slut, två ggr per dag den dagen jag börjar känna mig sjuk. Har inte haft ett enda utbrott av förkylning sen jag började, och innan det var jag jämt sjuk, speciellt bihåleinflammation, blev diagnosticerad med kronisk bihåleinflammation, men den är veck nu efter jag började med silver. Sprutade också silver i näsan varje dag under enperiod, men gör det bara tillsammans med silvergroggen nu när jag börjar få känningar.

Bra på sår också.

Kan inte svara på om det är ett universalmedel mot allt möjligt men det funkar iaf för enklare grejer där traditionella förkylningsmediciner inte hjälper mig.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är ju skeptisk till att äta giftiga metaller men kan det kanske vara så att man utnyttjar kroppens försvar mot silvret?

Alltså att silvret aktiverar immunförsvaret så att även viruset stryker med?

Det man kan undra är ju i så fall vad som händer om man äter silver länge. Då kanske man får negativa effekter på grund av det lagras i kroppen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är skillnad på kolloidalt silver (silverjoner) och silversalt (silvernitrat) vad gäller anrikning i kroppen. Jag är en av "sektmedlemmarna" i facebook-gruppen som hängs ut i media idag. Jag är också medlem av LCHF-sekten. Tur jag har mina sektmedlemskap, vet inte hur jag skulle må annars... ;)
Det tråkiga med mediahysteri är att många bra saker kan bli förbjudna. Så länge jag kan göra som jag vill behöver jag inte bry mig om mediastormarna och "experterna" men blir preparaten jag vill ha förbjudna så kan jag ju inte göra som jag vill och DET bekymrar mig! :(

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Detta med kolloidalt silver har även diskuterats i denna tråd: http://forum.kostdoktorn.se/topic/139-kolloidalt-silver/?hl=%20kolloidalt

Jag sökte för ett år sedan eller så med ljus och lykta efter vederhäftiga anledningar att äta silver på detta sätt, men fann inget stöd för det som jag kunde tro/lita på. Finns minst lika mycket som talar för att det kan vara giftigt också.

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är skillnad på kolloidalt silver (silverjoner) och silversalt (silvernitrat) vad gäller anrikning i kroppen. Jag är en av "sektmedlemmarna" i facebook-gruppen som hängs ut i media idag. Jag är också medlem av LCHF-sekten. Tur jag har mina sektmedlemskap, vet inte hur jag skulle må annars... ;)

Det tråkiga med mediahysteri är att många bra saker kan bli förbjudna. Så länge jag kan göra som jag vill behöver jag inte bry mig om mediastormarna och "experterna" men blir preparaten jag vill ha förbjudna så kan jag ju inte göra som jag vill och DET bekymrar mig! :(

Förr sa man att metalliskt kvicksilver inte var farligt men att metylkvicksilver är det men det stämde inte.

Vad tror du annars om min teori om varför det skulle kunna hjälpa mot virus?

Har du någon medialänk till det du skriver om att "hänga ut"?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

sen kan jag ju tycka att experter kan fara. de gopdkänner panderix(heter den så?) gardasil, aluminium i vanligt vaccin osv osv. jag litar inte på dem, med det inte sagt att jag sektlikt köper allt ion silver säger heller men jag vet de som använt det i ca 15 år utan några somhelst problem eller biverkningar. inga blå människor o inga gifter i kroppen, därför väljer jag att lita på silvret o inte vad några experter menar " skulle kunna" hända om man intar det. hade de själva däremot kommit ut med gedigen forskning gjord på människor som visar allt det de säger då skulle jag fundera. men så länge de bara spekulerar och jämför med silvernitrater så fortsätter jag med mina groggar ?

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du någon medialänk till det du skriver om att "hänga ut"

Helsingborgs Dagblads s.k. journalist (jag har svårt att se artikelförfattaren seriös) skrev en artikel som nu spridit sig till i stort sett alla större tidningar, inkl kvällspressen.

Nanosilvrets effekt är nog många artiklar på nätet bättre att förklara än jag. Vet bara att det hjälper barnens eksem (sprayar på) och stoppar förkylningar som är på väg. Sen om man vill tro på att det är bra eller dåligt får man bedöma själv, det viktiga för mig är MIN valfrihet.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Helsingborgs Dagblads s.k. journalist (jag har svårt att se artikelförfattaren seriös) skrev en artikel som nu spridit sig till i stort sett alla större tidningar, inkl kvällspressen.

Nanosilvrets effekt är nog många artiklar på nätet bättre att förklara än jag. Vet bara att det hjälper barnens eksem (sprayar på) och stoppar förkylningar som är på väg. Sen om man vill tro på att det är bra eller dåligt får man bedöma själv, det viktiga för mig är MIN valfrihet.

Frågan är VARFÖR det fungerar och om det kan ha negativa effekter.

Hur påverkas t ex tarmfloran?

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kolloidalt silver... var det en del av den ursprungliga paleolitiska kosten? Nej, knappast. Är det därmed helt uteslutet att den kan ha effekt mot ebola? Nej, men vi vet inte. Jag är personligen djupt skeptisk mot kolloidalt silver men inte så djupt skeptisk att jag inte skulle pröva det om jag blev diagnosticerad med ebola med 50 % dödlighet.

För ett par år sedan visade Karolinska att silver fungerade som bra behandling vid brännskador och många av oss med moderna kylskåp har en bit silvertejp som kylskåpstillverkaren har klistrat fast där för att minska bakterietillväxt. Nu är inte bakterier samma sak som ett virus som ebola. Så det finns många frågor kvar att besvara om kollodialt silver och ebola innan jag stämmer in i lovsången till silver.

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har ingen uppfattning huruvida silver är bra eller inte att stoppa i sig :)

Men jag vet att Silverkompresser har varit väldigt populärt att lägga om infekterade sår med, typ bensår. Dock har man under de sista åren blivit mer restriktiv med omläggningar med dessa kompresser då man befarar att en viss resistensutveckling kan uppstå.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lite OT

Det här fick jag lära mig när seklet var ungt, som cowboys.

Physically it is a large coin containing over 26 grams of silver.

Did you know: old cowboys would drop a silver dollar into their canteens to keep the water pure? They did not know about the technical properties of silver but they sure knew it kept the water pure on long cattle drives. I wonder how many bags of silver dollars Jesse James and his gang stole in their lifetimes? How many did Doc Holiday or Wild Bill throw across a saloon table? How many did Annie Oakley shoot holes through? the Morgan Silver Dollar is an inspirational coin.

annie%20oakley.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Detta med kolloidalt silver har även diskuterats i denna tråd: http://forum.kostdoktorn.se/topic/139-kolloidalt-silver/?hl=%20kolloidalt

Jag sökte för ett år sedan eller så med ljus och lykta efter vederhäftiga anledningar att äta silver på detta sätt, men fann inget stöd för det som jag kunde tro/lita på. Finns minst lika mycket som talar för att det kan vara giftigt också.

Tack Kjell. Hade missat denna.

Som du sade så verkar det finnas lika mycket som talar för som emot... inte lätt att veta vad man skall tro.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack Kjell. Hade missat denna.

Som du sade så verkar det finnas lika mycket som talar för som emot... inte lätt att veta vad man skall tro.

Läste du rapporten som jag länkade till?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg