Jamtlandstjej Posted October 27, 2014 Share Posted October 27, 2014 Oooppsss.... Här kan vi prata om sekt-känsla och indoktrinering... Vad säger ni? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rolle Posted October 27, 2014 Share Posted October 27, 2014 Hoppas att öronen växer, så Tom får rätt längd. Lite till i länken nedan http://www.kunskapskanalen.se/artiklar/rawfood-infor-ratta-1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stroker49 Posted October 27, 2014 Share Posted October 27, 2014 Ja, vilken hopplös fanatisk människa. Hahaha, sedan kom jag på att det kanske är så där vi uppfattas. Hade han fått ägg och smör till rawfooden så hade ju allt blivit bra. Hon såg verkligen ut som en skinntorr vegan (i dubbel bemärkelse, torr åldrad pergamentliknande hud) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lchfvän Posted October 27, 2014 Share Posted October 27, 2014 Jag såg inte från början men det handlade väl om två saker - skolgång och maten? Att myndigheten lägger sig i skolgången må ju vara, men att myndigheten skulle lägga sig i maten var väl ändå inte ok! Jag tycker att det var bra att hon stod på sig, därmed inte sagt att jag föredrar vegetariskt/veganskt. Hon hade ju rätt i mycket, t ex att fisk innehöll mycket miljögifter/tungmetaller. Hon själv verkade ju väldigt alert, men ack så mager. Pojken Tom såg ju frisk ut och var väl alldeles lagom i kroppen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stroker49 Posted October 28, 2014 Share Posted October 28, 2014 Jag såg inte från början men det handlade väl om två saker - skolgång och maten? Att myndigheten lägger sig i skolgången må ju vara, men att myndigheten skulle lägga sig i maten var väl ändå inte ok! Jag tycker att det var bra att hon stod på sig, därmed inte sagt att jag föredrar vegetariskt/veganskt. Hon hade ju rätt i mycket, t ex att fisk innehöll mycket miljögifter/tungmetaller. Hon själv verkade ju väldigt alert, men ack så mager. Pojken Tom såg ju frisk ut och var väl alldeles lagom i kroppen. Men risken var ju att barnet fick irreversibla skador pga undernäring. Felet var ju inte bara att maten var raw food utan att den var ensidig och näringsfattig. När det gäller gifter och elände i maten är det ju bra att man oroar sig för det men det är viktigare att undvika tomma kalorier och att se till att man får i sig alla näringsämnen man behöver. Ibland oroar sig folk för fel saker, tex de som oroar sig för cancerrisken vid solariesolning men själva röker! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lchfvän Posted October 28, 2014 Share Posted October 28, 2014 Jag kommer att tänka på Emil som inte kunde erbjudas LCHF-kost i skolan: http://annikadahlqvist.com/2013/11/15/skolan-vagrade-emil-lchf-kost/ Allt om Emil: http://annikadahlqvist.com/?s=Emil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted October 28, 2014 Share Posted October 28, 2014 Ja, vilken hopplös fanatisk människa. Hahaha, sedan kom jag på att det kanske är så där vi uppfattas. Hade han fått ägg och smör till rawfooden så hade ju allt blivit bra. Hon såg verkligen ut som en skinntorr vegan (i dubbel bemärkelse, torr åldrad pergamentliknande hud) Det finns fanatiska LCHF-are också. Jag har blivit tillfrågad om jag är "för eller emot". Hur skulle man kunna vara för eller emot en kost ? I början såg jag många kommentarer i bloggen där folk trodde att kolhydrater var skadliga i största allmänhet. Alla som bytt kost och blivit friskare och kanske smalare verkar tro att just deras kost är den allena saliggörande. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamtlandstjej Posted October 28, 2014 Author Share Posted October 28, 2014 Det var också lite intressant med den "guru" som höll i ett väckelsemöte i början och som sen kom hem till dem för lite kostrådgivning. Han sa att hon kunde ge honom lite smör och hjorthorn, för "Där har inga djur kommit till skada"... Hmm...undrar hur han tänker kring hjorthornen där. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts