Jump to content

Dokumentär på kunskapskanalen om Raw-food...

Jamtlandstjej

Recommended Posts

Ja, vilken hopplös fanatisk människa. Hahaha, sedan kom jag på att det kanske är så där vi uppfattas.

Hade han fått ägg och smör till rawfooden så hade ju allt blivit bra.

Hon såg verkligen ut som en skinntorr vegan (i dubbel bemärkelse, torr åldrad pergamentliknande hud)

Jag såg inte från början men det handlade väl om två saker - skolgång och maten? Att myndigheten lägger sig i skolgången må ju vara, men att myndigheten skulle lägga sig i maten var väl ändå inte ok! Jag tycker att det var bra att hon stod på sig, därmed inte sagt att jag föredrar vegetariskt/veganskt. Hon hade ju rätt i mycket, t ex att fisk innehöll mycket miljögifter/tungmetaller.

Hon själv verkade ju väldigt alert, men ack så mager. Pojken Tom såg ju frisk ut och var väl alldeles lagom i kroppen.

• Like 1

Jag såg inte från början men det handlade väl om två saker - skolgång och maten? Att myndigheten lägger sig i skolgången må ju vara, men att myndigheten skulle lägga sig i maten var väl ändå inte ok! Jag tycker att det var bra att hon stod på sig, därmed inte sagt att jag föredrar vegetariskt/veganskt. Hon hade ju rätt i mycket, t ex att fisk innehöll mycket miljögifter/tungmetaller.

Hon själv verkade ju väldigt alert, men ack så mager. Pojken Tom såg ju frisk ut och var väl alldeles lagom i kroppen.

Men risken var ju att barnet fick irreversibla skador pga undernäring. Felet var ju inte bara att maten var raw food utan att den var ensidig och näringsfattig.

När det gäller gifter och elände i maten är det ju bra att man oroar sig för det men det  är viktigare att undvika tomma kalorier och att se till att man får i sig alla näringsämnen man behöver. Ibland oroar sig folk för fel saker, tex de som oroar sig för cancerrisken vid solariesolning men själva röker!

• Like 1

Ja, vilken hopplös fanatisk människa. Hahaha, sedan kom jag på att det kanske är så där vi uppfattas.

Hade han fått ägg och smör till rawfooden så hade ju allt blivit bra.

Hon såg verkligen ut som en skinntorr vegan (i dubbel bemärkelse, torr åldrad pergamentliknande hud)

Det finns fanatiska LCHF-are också. Jag har blivit tillfrågad om jag är "för eller emot". Hur skulle man kunna vara för eller emot en kost :blink: ?

I början såg jag många kommentarer i bloggen där folk trodde att kolhydrater var skadliga i största allmänhet.

Alla som bytt kost och blivit friskare och kanske smalare verkar tro att just deras kost är den allena saliggörande.

• Like 2