Johanna63 Posted October 29, 2014 Share Posted October 29, 2014 Hej! En vecka i influensans tecken och med en hosta som inte är att leka med så kapitulerade jag i morse för en sked hostmedicin, cocillana etyfin. Upps så söt!!! Men djäddrans så effektiv! Skulle vilja komplettera med någon halstablett men vill inte ta något som triggar igång sockerbegäret. Är det någon som har något bra att rekommendera? Är helt slut och irriterad i halsen av allt hostande och behöver något som lenar. Tacksam för all hjälp och förslag! Fortsatt trevlig lillelördag! :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted October 29, 2014 Share Posted October 29, 2014 För mig funkar Vicks blå extra starka bra och den finns som sockerfri. Det finns ett antal olika Vick men det är just den där som funkar för mig. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamtlandstjej Posted October 29, 2014 Share Posted October 29, 2014 Hej! En vecka i influensans tecken och med en hosta som inte är att leka med så kapitulerade jag i morse för en sked hostmedicin, cocillana etyfin. Upps så söt!!! Men djäddrans så effektiv! Skulle vilja komplettera med någon halstablett men vill inte ta något som triggar igång sockerbegäret. Är det någon som har något bra att rekommendera? Är helt slut och irriterad i halsen av allt hostande och behöver något som lenar. Tacksam för all hjälp och förslag! Fortsatt trevlig lillelördag! :-) Zyx, från apoteket. Smärtlindrande samtidigt. Har funkat för mig som nödmedicin. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trollmormor Posted October 29, 2014 Share Posted October 29, 2014 Dottern tog Zyx när hon hade ont i halsen, men hon missade att läsa på doseringen 1 tablett 3 ggr dagligen så hon tog flera. Tyvärr kommer jag inte ihåg på vilket sätt, men hon reagerade negativt och kommer aldrig att ta dom igen. Dom innehåller dessutom aspartam. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trollmormor Posted December 16, 2014 Share Posted December 16, 2014 Dottern berättade precis att en arbetskamrat vaknade i natt av att han inte fick luft. Troligaste orsaken? Överdosering av Zyx !!! Så en liten varning för dom så här i förkylningstider. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted December 16, 2014 Share Posted December 16, 2014 Vet inte vad det finns i Sverige men i Amerikat finns Nighttime. Törs inte titta på innehållet men en sked så sover man som en stock och hostar inte. Finns som piller med. Även Daytime som är detsamma men utan att göra en trött. Som tur är är jag nästan aldrig sjuk men naturligtvis blev jag smittad på planet till Florida i oktober. Satt en massa småbarn runtomkring och snörvlade, dom smittade min rumskamrat som smittade mig. Flygplan är ett elände. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malin303 Posted December 16, 2014 Share Posted December 16, 2014 Vet inte vad det finns i Sverige men i Amerikat finns Nighttime. Törs inte titta på innehållet men en sked så sover man som en stock och hostar inte. Finns som piller med. Även Daytime som är detsamma men utan att göra en trött. Som tur är är jag nästan aldrig sjuk men naturligtvis blev jag smittad på planet till Florida i oktober. Satt en massa småbarn runtomkring och snörvlade, dom smittade min rumskamrat som smittade mig. Flygplan är ett elände. O småbarn är giftigare än kobror.. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted December 16, 2014 Share Posted December 16, 2014 O småbarn är giftigare än kobror.. Precis, barn är som bäst precis när dom flyttar hemifrån Förresten, såg din signatur. Live long and prosper 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xiro Posted December 16, 2014 Share Posted December 16, 2014 Kanske inget svar på ursprungsfrågan, men chili? Sägs smärtstilla genom att driva på endorfin, och det ökar nog salivproduktionen vilken kanske kan lösa lite i halsen. Provade själv för några dagar sedan, hade dock endast irritation i halsen, inte hosta. Funkade för mig! Och det höjer väl också kroppstempen lite, vilket kan hjälpa immunförsvaret. (Dock inte om man redan har feber.) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotte Posted December 17, 2014 Share Posted December 17, 2014 Jag har också vääldigt tjock hals innåt (!) och nog lite feber inatt... Efter en låång bussresa (till Prag) och så hem till nattarbete.... Dricker ett te som heter equinacea! och ett annat throat comfort eller något liknande, känns bra iallafall... mkt filtar och mkt vila (när det är möjligt) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts