Christina Mårlid Posted October 29, 2014 Share Posted October 29, 2014 Hörde något om att kokossocker skulle vara nyttigt men funkar det med lchf? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted October 29, 2014 Share Posted October 29, 2014 Kokossocker är socker.. hur hade du tänkt dig att det skulle fungera annorlunda? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TanjaW Posted October 30, 2014 Share Posted October 30, 2014 Hittade det här på ett annat forum Från Dr Annika Dalqvists LCHF-blogg. Om kokossocker: "Kokossocker innehåller alltså ca 75% sucrose = sackaros, vilket i sin tur spjälkas upp i hälften glukos och hälften fruktos. Resultatet blir alltså samma som i rörsocker och fruktens socker". "Fruktos anses vara det sämsta sockret för hälsan. Det orsakar fetma, fettlever, gikt, stimulerar cancertillväxt etc". Samtidigt kan man ju inte dricka Irish Coffee utan socker eller med sötningsmedel, så då tar jag kokossocker istället. Fast jag ska nog inte köpa det igen, om det är samma resultat som vanligt rörsocker... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted October 30, 2014 Share Posted October 30, 2014 Hittade det här på ett annat forum Från Dr Annika Dalqvists LCHF-blogg. Om kokossocker: "Kokossocker innehåller alltså ca 75% sucrose = sackaros, vilket i sin tur spjälkas upp i hälften glukos och hälften fruktos. Resultatet blir alltså samma som i rörsocker och fruktens socker". "Fruktos anses vara det sämsta sockret för hälsan. Det orsakar fetma, fettlever, gikt, stimulerar cancertillväxt etc". Samtidigt kan man ju inte dricka Irish Coffee utan socker eller med sötningsmedel, så då tar jag kokossocker istället. Fast jag ska nog inte köpa det igen, om det är samma resultat som vanligt rörsocker... Irish coffee utan socker är jättegott min efterätt. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robrad Posted October 30, 2014 Share Posted October 30, 2014 Irish coffee utan socker är jättegott min efterätt. Irish coffee utan socker eller sötningsmedel smakar skit, då kan man lika gärna skippa det. OnT: Nyttigare än vanligt strösocker? Marginellt, kanske. Om det passar in i LCHF? Nej. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts