Sonia Posted January 14, 2013 Share Posted January 14, 2013 Kan man vid hög ålder äta lchf som föreskrives betr fördelningen fett, proteiner och kolhydrater, eller finns det restriktioner eftersom ämnesomsättningen minskar med åldern? Frågan är ställd i viktminskningssyfte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnnikaJ Posted January 14, 2013 Share Posted January 14, 2013 Jag är 78 och äter lågkolhydratskost, har gått ned 15 kilo på två år och fått stora hälsovinster! Så lycka till! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lga Posted January 15, 2013 Share Posted January 15, 2013 Jag är man och 70 år. LCHF passar mig bra, men jag äter det inte för att gå ner i vikt. Jag mår bra av maten, tränar mycket och har väl hyfsad andel muskelmassa. Jag började med GI för drygt fem år sedan, minskade då 8 - 10 kg, varav jag sedermera gått upp några i samband med kraftig träning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonia Posted January 15, 2013 Author Share Posted January 15, 2013 Jag är 78 och äter lågkolhydratskost, har gått ned 15 kilo på två år och fått stora hälsovinster! Så lycka till! Vilken underbar information. Tackar, tackar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonia Posted January 15, 2013 Author Share Posted January 15, 2013 Jag är man och 70 år. LCHF passar mig bra, men jag äter det inte för att gå ner i vikt. Jag mår bra av maten, tränar mycket och har väl hyfsad andel muskelmassa. Jag började med GI för drygt fem år sedan, minskade då 8 - 10 kg, varav jag sedermera gått upp några i samband med kraftig träning. Tack för den informationen - nytt år, nya krafttag. Skall bli ett år med lchf. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts