Jump to content

Glutenfritt i Dagens Industri - växer snabbt

Erik 2

Recommended Posts

Dagens industri rapporterar hur glutenfritt växer så det knakar.

http://www.di.se/artiklar/2014/10/30/glutenfritt-vaxer-snabbt/

Men det är inte bara personer med celiaki som väljer den glutenfria kosten. Glutenfritt är en stor rådande hälsotrend.

Den största kunden är kvinnor över 35 år. De är de mest hälsomedvetna. De styr även över resten av en eventuell familj mot glutenfritt.

• Like 3

Dagens industri rapporterar hur glutenfritt växer så det knakar.

http://www.di.se/artiklar/2014/10/30/glutenfritt-vaxer-snabbt/

Men det är inte bara personer med celiaki som väljer den glutenfria kosten. Glutenfritt är en stor rådande hälsotrend.

Den största kunden är kvinnor över 35 år. De är de mest hälsomedvetna. De styr även över resten av en eventuell familj mot glutenfritt.

Det finns mycket glutenfritt som är skitmat. När jag under en period inte mådde bra av bröd så köpte min sambo glutenfritt bröd men det vågade jag inte äta.

Nu kan jag äta bröd igen utan att må dåligt.

Jag blir alltid väldigt skeptisk när något med hälsa kommer i ropet. Ett tag åt dom flesta seléntabletter och mina vänner tyckte att det var såå konstigt att inte jag gjorde det. Jag skulle bli väldigt förvånad om dom gör det fortfarande men nu har istället jag fått upp ögonen för betydelsen av selén.