Erik 2 Posted October 31, 2014 Share Posted October 31, 2014 Dagens industri rapporterar hur glutenfritt växer så det knakar. http://www.di.se/artiklar/2014/10/30/glutenfritt-vaxer-snabbt/ Men det är inte bara personer med celiaki som väljer den glutenfria kosten. Glutenfritt är en stor rådande hälsotrend. Den största kunden är kvinnor över 35 år. De är de mest hälsomedvetna. De styr även över resten av en eventuell familj mot glutenfritt. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted November 2, 2014 Share Posted November 2, 2014 Japp.. de nya trenderna syns först hos en medveten medelklass.. oftast kvinnorna som fortfarande oftast har ansvaret för familjens hälsa och näringsintag! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted November 2, 2014 Share Posted November 2, 2014 Dagens industri rapporterar hur glutenfritt växer så det knakar. http://www.di.se/artiklar/2014/10/30/glutenfritt-vaxer-snabbt/ Men det är inte bara personer med celiaki som väljer den glutenfria kosten. Glutenfritt är en stor rådande hälsotrend. Den största kunden är kvinnor över 35 år. De är de mest hälsomedvetna. De styr även över resten av en eventuell familj mot glutenfritt. Det finns mycket glutenfritt som är skitmat. När jag under en period inte mådde bra av bröd så köpte min sambo glutenfritt bröd men det vågade jag inte äta. Nu kan jag äta bröd igen utan att må dåligt. Jag blir alltid väldigt skeptisk när något med hälsa kommer i ropet. Ett tag åt dom flesta seléntabletter och mina vänner tyckte att det var såå konstigt att inte jag gjorde det. Jag skulle bli väldigt förvånad om dom gör det fortfarande men nu har istället jag fått upp ögonen för betydelsen av selén. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted November 2, 2014 Share Posted November 2, 2014 I stockholm går det att köpa glutenfritt bröd från friends of adams, det är bra kvalitet och gjorda av naturligt glutenfria mjöler. Annat glutenfritt bröd i affären/bagerier verkar gjorde av konstgjorda produkter. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
may Posted November 2, 2014 Share Posted November 2, 2014 Förutom Friends of Adam, som är jättebra, har Sattva en del glutenfritt bröd som är bra. De har bageriet på Krukmakargatan men man kan köpa deras bröd på bl a Ecoist på Östermalm. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts