henriknyberg93

3 korta frågor

Recommended Posts

Hej!

Jag började med LCHF för ungefär en vecka sen och tycker att det gått otroligt bra. Jag har däremot stött på 3 hinder. Då jag är en riktig nybörjare på att läsa innehållsförteckningar så förstår jag inte riktig vad som är bra och dåligt. Men åter till mina 3 frågor.

1. Fun Light - Jag brukar använda denna i min turkiska yoghurt för bättre smak. Kan jag fortsätta använda detta? Se innehållsförteckning:

http://www.funlight.se/smaker/original/wild-berries/

2. Är det någon som kan rekommendera såser, bearnaise eller liknande? Jag upplever inte att min smakar bra.

3. Måste man äta en viss mängd fett för att LCHF ska fungera, eller räcker det med att undivka kolhydrater?

Jag är väldigt tacksam för svar. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag började med LCHF för ungefär en vecka sen och tycker att det gått otroligt bra. Jag har däremot stött på 3 hinder. Då jag är en riktig nybörjare på att läsa innehållsförteckningar så förstår jag inte riktig vad som är bra och dåligt. Men åter till mina 3 frågor.

1. Fun Light - Jag brukar använda denna i min turkiska yoghurt för bättre smak. Kan jag fortsätta använda detta? Se innehållsförteckning:

2. Är det någon som kan rekommendera såser, bearnaise eller liknande? Jag upplever inte att min smakar bra.

3. Måste man äta en viss mängd fett för att LCHF ska fungera, eller räcker det med att undivka kolhydrater?

Jag är rätt värdelös kock så jag svarar bara på fråga 1 ocg 3. Ta bort lightprodukter. Studier har ju visat att såna höjer insulet. I yoghurten kan du ha bär i stället. I princip räcker det att undvika de värsta kolhydraterna, som socker, bröd och underjordsgrönsaker, för att LCHF ska fungera då du höjer fettkvoten i och med det. Man kan öka intaget av fetter, som smör, kokosolja och olivolja så att man inte blir hungrig. Se upp med att äta för mkt proteiner - vanligt nybörjarfel.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg