EllinorK Posted November 2, 2014 Share Posted November 2, 2014 Hållt på med LCHF nu under 2 månader och det går sakta men stadigt framåt. Har hittat mycket på LCHF-klubben som säljer mjöl i olika former med mindre kolhydrater osv. Är galen i bröd så bakar mitt eget på lågkolhydrat som jag unnar mig på helgen. Något som dykt upp är pasta gjort på gröna soja-bönor! Är det någon som har koll på om de bara är en bluff? Finns olika sorters pasta på www.lchfklubben.se Kan man lita på det? http://lchfklubben.se/shop/lchf-produkter/fettuccine-grona-sojabonor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted November 2, 2014 Share Posted November 2, 2014 Testa Shiratakipasta, den kan du köpa på ICA mycket billigare! Det är bara fibrer o vatten som går rätt igenom.. möjligen får du en dos prebiotika på kuppen.. lite gas oxå.. så slipper du dricka det äckliga potatismjölet.. win-win! http://en.wikipedia.org/wiki/Shirataki_noodles Finns ofta sjögräsnudlar oxå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EllinorK Posted November 2, 2014 Author Share Posted November 2, 2014 Testa Shiratakipasta, den kan du köpa på ICA mycket billigare! Det är bara fibrer o vatten som går rätt igenom.. möjligen får du en dos prebiotika på kuppen.. lite gas oxå.. så slipper du dricka det äckliga potatismjölet.. win-win! http://en.wikipedia.org/wiki/Shirataki_noodles Finns ofta sjögräsnudlar oxå. Har testat de en gång! De luktar fruktansvärt när man öppnar påsen Men smakar som pasta typ ingenting. Men de är ingen hit att frysa i matlådor! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted November 2, 2014 Share Posted November 2, 2014 Grejen är du slipper att frysa dem, du tar bara med påsen till jobbet.. sköljer som sjutton under varmt vatten medans resten värms i micron! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted November 2, 2014 Share Posted November 2, 2014 Hållt på med LCHF nu under 2 månader och det går sakta men stadigt framåt. Har hittat mycket på LCHF-klubben som säljer mjöl i olika former med mindre kolhydrater osv. Är galen i bröd så bakar mitt eget på lågkolhydrat som jag unnar mig på helgen. Något som dykt upp är pasta gjort på gröna soja-bönor! Är det någon som har koll på om de bara är en bluff? Finns olika sorters pasta på www.lchfklubben.se Kan man lita på det? http://lchfklubben.se/shop/lchf-produkter/fettuccine-grona-sojabonor Intressant men är det någon som hittat ekologiska edamame (gröna sojabönor) här i Sverige? Jag letade för ett par år sedan men hittade inga och jag äter hellre bönorna som dom är än som pasta. Jag odlade egna men utbytet blev så lite per kvadratmeter så det får vara så länge jag har så liten trädgård. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lchfwinther Posted November 2, 2014 Share Posted November 2, 2014 Har testat de en gång! De luktar fruktansvärt när man öppnar påsen Men smakar som pasta typ ingenting. Men de är ingen hit att frysa i matlådor! Varför frysa om de ska vara i matlåda? den äter man ju oftast dagen efter man lagat den, iallafall jag Jag äter dem relativt ofta och tycker att de är lika goda som vanlig pasta/nudlar. Säljer dem även i min butik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EllinorK Posted November 3, 2014 Author Share Posted November 3, 2014 Varför frysa om de ska vara i matlåda? den äter man ju oftast dagen efter man lagat den, iallafall jag Jag äter dem relativt ofta och tycker att de är lika goda som vanlig pasta/nudlar. Säljer dem även i min butik Jag brukar ofta göra storkok och frysa ner matlådor Och en gång hade jag såna nudlar över o blandade ihop med nån färs o frös ner, men de var ingen bra idé Men då ska jag låta bli o frysa dem nästa gång! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lchfwinther Posted November 3, 2014 Share Posted November 3, 2014 Har testat att frysa sjögräsnudlarna / kelpnudlarna med bra resultat med de som är gjorda av konjakrotmjöl, shiratatenudlar och miraclenoodles blir inte bra frysta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts