EllinorK Posted November 3, 2014 Share Posted November 3, 2014 Är det någon som kör LCHF med 5:2 och kan tipsa? Har kört LCHF nu i 2,5 mån men händer inte så mycket, det är självklart bra att det går långsamt men sist jag gick på LCHF för några år sen hade jag tappat 10kg vid detta laget. Har hört om endel som kombinerar 5:2 med LCHF och att de kanske funkar? Många kör det när de kommit ner en bit i vikt, men är det någon som testat detta från start? Funderar på o testa det nämligen Och vad katten ska man äta under fastedagen förutom ägg ^^ Är Lindahls kvarg ok? Är ju inte så mkt kolisar i deras mini-kvarg. Sötningsmedel mest. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jiim Posted November 3, 2014 Share Posted November 3, 2014 Jag kör inte någon periodisk fasta på rutin, men vissa dagar kan det bli väldigt få kalorier rent av för att jag inte känner mig så hungrig. Dessa dagar blir det i så fall mest protein för min del, eftersom det känns mest essentiellt. I synnerhet om man tränar. Plus att det blir mer mat på tallriken. på 500 kcal får det plats två måltider á 200gram kycklingfile (ca 230 kcal) och 100gram spenat (ca 20kcal). LCHF och 5:2 är optimal kombination enligt mig, just på grund av att hungern sällan är ett problem. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted November 3, 2014 Share Posted November 3, 2014 Finns en tråd om detta där kan du få en del tips. Men hur äter du i dag och vad? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smilla47 Posted November 3, 2014 Share Posted November 3, 2014 Jag tycker det funkar bättre med 16:8 i kombination med LCHF 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted November 3, 2014 Share Posted November 3, 2014 Jag tror att LCHF gör det lättare med 5:2? 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted November 3, 2014 Share Posted November 3, 2014 Jag körbara kalorifri vätska 20-22 timmar två dagar per vecka. Tycker jag det känns jobbigt kan jag ta gurka med salt på 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts