Peter B Posted November 4, 2014 Share Posted November 4, 2014 Kul att "Bloggen" uppmärksammat nya "kaxiga" Nyckelhålet! http://www.slv.se/sv/grupp3/Pressrum/Nyheter/Pressmeddelanden/ 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
may Posted November 4, 2014 Share Posted November 4, 2014 Kul att "Bloggen" uppmärksammat nya "kaxiga" Nyckelhålet! http://www.slv.se/sv/grupp3/Pressrum/Nyheter/Pressmeddelanden/ Vilken PR-succe, NOT! 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted November 4, 2014 Share Posted November 4, 2014 Man kan använda åtta hundra tusen svenska kronor till mycket ... 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xiro Posted November 4, 2014 Share Posted November 4, 2014 800kkr av våra skattepengar på detta är tyvärr en droppe i havet. Tänk så mycker mer pengar det kostat och kommer att kosta i ohälsa. Livsmedelsverket verkar till stor del drivas av prestige och karriär. Sorgligt att de inte vaknar ur fartblindheten trots alla hjälpsamma signaler de får. De som är på verket nu har en chans att bli hjältar, men de har inte fattat det. 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post lipofil Posted November 4, 2014 Popular Post Share Posted November 4, 2014 Nu är det fullt krig på alla fronter, folk lyder ju inte. Det är nya skrämselrubriker om lchf och dess innehåll var och varannan dag, växlat med locktoner om hur det istället skall vara. Nu skall vi tydligen lockas in i det nya kaxiga nyckelhålets high carb low fat. Det vet väl alla att nycklar inte fungerar om man inte smörjer nyckelhålet rejält med fett? 14 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted November 5, 2014 Author Share Posted November 5, 2014 Yes! 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Wikholm Posted November 5, 2014 Share Posted November 5, 2014 Ibland hatar jag att få rätt! Mitt 1:a aprilskämt om en dyr och farsartad nylansering av Nyckelhålet verkar ha besannats: http://www.lchf.se/Bloggar/Blogg/tabid/83/EntryId/10461/Idag-lanserar-Livsmedelsverket-nya-Nyckelhalet-OA-market.aspx 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted November 6, 2014 Share Posted November 6, 2014 Det där testet är ju ett riktigt lågvattenmärke. Typisk reklambyråprodukt men hur kunde slv godkänna det? Jag har visserligen jobbat med information och vid större kampanjer tyckte chefen att vi skulle konsultera en reklambyrå och han lät sig köpas av deras påhitt hur dumma dom än var. Inte kunde väl någon som tog så bra betalt ha fel... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hjopek Posted November 6, 2014 Share Posted November 6, 2014 Det där testet är ju ett riktigt lågvattenmärke. Typisk reklambyråprodukt men hur kunde slv godkänna det? Jag har visserligen jobbat med information och vid större kampanjer tyckte chefen att vi skulle konsultera en reklambyrå och han lät sig köpas av deras påhitt hur dumma dom än var. Inte kunde väl någon som tog så bra betalt ha fel... Som med kostråden, det verkar som att hissen fastnat på BV...;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted November 6, 2014 Share Posted November 6, 2014 Som med kostråden, det verkar som att hissen fastnat på BV...;D Jag är ju inte lika negativ till dom allmänna kostråden. Nyckelhålsmärkningen tycker jag dock har varit för snäll mot matproducenterna. Det där testet var bara meningslöst och jag undrar vad dom trodde att dom skulle uppnå med det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stroker49 Posted November 8, 2014 Share Posted November 8, 2014 Mina fem fina fullkornstips.1. Äter inte pannkaka2. Äter inte mathavre3. Äter inte ris, pasta eller bulgur4. Äter inte gröt, av något slag.5. Äter inte brödEra tips är lite som dessa hälsotips1. Byt ut hälften av groggvirket mot lightläsk.2. Prova filtercigaretter!3. But ut vodka mot starköl4 Byt ut spice mot riktig mariuana, gärna ekologisk5 Köp piptobak eller cigarrer - de innehåller varken fett eller salt 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts