Jump to content

SLV:s nya kampanj för Nyckelhålet

Peter B

Recommended Posts

800kkr av våra skattepengar på detta är tyvärr en droppe i havet. Tänk så mycker mer pengar det kostat och kommer att kosta i ohälsa. Livsmedelsverket verkar till stor del drivas av prestige och karriär. Sorgligt att de inte vaknar ur fartblindheten trots alla hjälpsamma signaler de får. De som är på verket nu har en chans att bli hjältar, men de har inte fattat det.

• Like 7

Det där testet är ju ett riktigt lågvattenmärke. Typisk reklambyråprodukt men hur kunde slv godkänna det? Jag har visserligen jobbat med information och vid större kampanjer tyckte chefen att vi skulle konsultera en reklambyrå och han lät sig köpas av deras påhitt hur dumma dom än var. Inte kunde väl någon som tog så bra betalt ha fel...

Det där testet är ju ett riktigt lågvattenmärke. Typisk reklambyråprodukt men hur kunde slv godkänna det? Jag har visserligen jobbat med information och vid större kampanjer tyckte chefen att vi skulle konsultera en reklambyrå och han lät sig köpas av deras påhitt hur dumma dom än var. Inte kunde väl någon som tog så bra betalt ha fel...

Som med kostråden, det verkar som att hissen fastnat på BV...;D

Som med kostråden, det verkar som att hissen fastnat på BV...;D

Jag är ju inte lika negativ till dom allmänna kostråden. Nyckelhålsmärkningen tycker jag dock har varit för snäll mot matproducenterna.

Det där testet var bara meningslöst och jag undrar vad dom trodde att dom skulle uppnå med det.

Mina fem fina fullkornstips.
1. Äter inte pannkaka
2. Äter inte mathavre
3. Äter inte ris, pasta eller bulgur
4. Äter inte gröt, av något slag.
5. Äter inte bröd

Era tips är lite som dessa hälsotips
1. Byt ut hälften av groggvirket mot lightläsk.
2. Prova filtercigaretter!
3. But ut vodka mot starköl
4 Byt ut spice mot riktig mariuana, gärna ekologisk
5 Köp piptobak eller cigarrer - de innehåller varken fett eller salt

• Like 2