Jump to content

Matvanekollen på LMV

iAnna

Recommended Posts

Med lite trixande fick jag ihop 9 poäng. Fyllde i att jag äter grönsaker 4 ggr per dag, fast jag bara äter 2 ggr per dag, men vad de menar är äter du en stor mängd grönsaker. Fick nog minus för att jag inte åt så mycket frukt, men tittar man på deras svar så vill de att man ska ligga över 500 gr frukt/grönt och det gör jag totalt (de kunde fråga det rakt ut istället). Fettet var också lite klurigt för att jag inte äter smörgåsar. Kokosolja fanns inte med som alternativ. Sen har jag olivolja i sallad. Så jag fyllde i smör på smörgåsen och matolja i matlagning för att spegla så gått det går vilken fördelning jag har. Jag får också bakläxa på att jag inte äter fullkornsbröd men man ser på deras kommentar att detta är för att det för dom betyder att man får tillräckligt med mineraler och fibrer. Jag får mina mineraler från grönsaker/inälvsmat och fibrer från rotfrukter och grönsaker så det är inget att oroa sig för.

Men frågorna är dumt ställda.

• Like 2

Jag fick 6 poäng vid en snabbkoll. Men då svarade jag bland annat att jag aldrig åt fett på smörgås... Vilket de felaktigt tolkade som att jag åt bröd utan fett, och tyckte att jag borde se till att få i mig tillräckligt med margarin på annat sätt :wacko: .

• Like 1

Jag fick 6 poäng nu när jag ökade mängden grönt (jag äter massor men bara två-tre ggr per dag) och klickade i olivolja på matlagning. Jag använder mest smör men litet olivolja på grönsakerna.

Jag är värd högsta betyg förstås. Enligt vettiga kriterier. Ser min mat i bild. Jag är noga med att äta syrad mat och resistent stärkelse.

post-813-0-22235500-1415435590_thumb.jpg

post-813-0-62367500-1415435640_thumb.jpg