lusardimarie Posted January 15, 2013 Share Posted January 15, 2013 Jag äter min kvällsmat ofta senast kl. 16. Sen äter jag frukost nästa gång efter ca 16 tim. Har ett löpband hemma som jag springer på om kvällarna. Är det bra tror ni att träna och sen inte äta på så lånt tid. Kroppen har ju att ta av om den behöver. Funderar på om det är bra att äta så här nästan varje dag eller om man ska äta lite mer vissa kvällar. Vill gå ner i vikt. Tips Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EB_ Posted January 15, 2013 Share Posted January 15, 2013 Jag äter min kvällsmat ofta senast kl. 16. Sen äter jag frukost nästa gång efter ca 16 tim.Har ett löpband hemma som jag springer på om kvällarna. Är det bra tror ni att träna och sen inte äta på så lånt tid. Kroppen har ju att ta av om den behöver. Funderar på om det är bra att äta så här nästan varje dag eller om man ska äta lite mer vissa kvällar. Vill gå ner i vikt. Tips Hej, Jag tror inte att det är något stort problem att träna och sen inte äta så länge man inte är hungrig. Det är hungern som ska styra när man äter och inte om/när man har tränat. Tips för träning vid viktnedgång? Ja sluta kör konditionsträning och styrketräna lite mer istället. Konditionsträning gör att jag blir betydligt mer hungrig och springa tills man kräks är en väldigt vanlig anledning till att folk tror att man inte gillar träning, inte kan träna eller aldrig kommer att kunna träna regelbundet. Vill du ändå envisas med konditionsträningen så testa att mät din puls och lägg dig aldrig på mer än 75% av din maxpuls under en längre tid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dufva Posted January 15, 2013 Share Posted January 15, 2013 Det är bättre att variera sin PF Kör du PF på samma sätt varje dag så anpassar sig kroppen till ditt nya ätmönster Det är alltså på samma sätt som med träning Du ska variera mellan "vila och belastning" Säg alltså att du kör PF 2-3 dagar per vecka och äter som vanligt de övriga Då stressas kroppen av dina fastedagar och du får bättre proteinsyntes på ätardagarna vilket ger bättre resultat än om var dag ser likadan ut 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts