Rbl Posted November 10, 2014 Share Posted November 10, 2014 har ätit lchf under en ganska lång period, har fuskat lite från och till. Tyvärr har jag alltid druckit pepsi max till detta alltså light-läsk. Detta har gjort att jag inte gått ner så mycket i vikt som jag skulle önskat. Perioder då jag gått ner mycket i vikt har varit i dom då jag kanske försökt slutat med pepsin och inte haft så god aptit eller liknande. Iallafall, nu väger jag 81-82kg på mina 184cm. Jag har fortfarande lite bukfett. Problemet är att jag fortfarande verkar gå ner i vikt på LCHF nu när jag slutat med aspartam under en tid, min vän tycker inte jag borde gå ned mer men vad ska man göra om ketosen kickar igång på riktigt nu när man slutat med lightläsk. Hur funkar det egentligen, jobbar ketosen tills man fått bort allt bukfett?! Redigering: Sorry om jag skriver lite otydligt och flummigt då jag är lite stressad men frågan jag skulle vilja ha svar på: Är det möjligt att gå ner för mycket i vikt i ketos? och när slutar man gå ner i vikt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted November 11, 2014 Share Posted November 11, 2014 Man säger att LCHF är viktstabiliserande, vilket betyder att man både kan gå ner till den vikt man är ämnad att väga, eller gå upp. Så äter du tillräckligt med riktig mat och fett, och till dess du är mätt och nöjd, så ska du inte gå ner FÖR mycket i vikt 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders A Posted November 11, 2014 Share Posted November 11, 2014 Jag märkte när jag nådde nuvarande vikt att jag blev lite mer hungrig. Sen dess har jag hållt nuvarande vikt plus minus något kilo. Dvs min kropp reglerade detta automatiskt. Så funkar det nog för de flesta, möjligen undantaget de som har eller har haft ordentliga ätstörningar. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts