PiaB Posted November 15, 2014 Share Posted November 15, 2014 Har snart ätit LCHF i två år så jag är ingen nybörjare. Dock verkar jag ha problem med elektrolytbalansen. Jag tar en kallsup varje morgon och ytterligare en innan jag ska träna. Dessutom tar jag tre Mg-kapslar varje kväll tillsammans med två msk potatismjöl. Jag äter Pure Pharmas M3. Men jag får ändå krampkänning i benen på natten. Kan jag ta mer Mg och vid vilken tid på dygnet i så fall? Tar D3 på morgonen (5000 IE) och de ska ju inte tas samtidigt. Kan tillägga att jag äter relativt strikt, dvs 10-20 g kh per dag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamtlandstjej Posted November 15, 2014 Share Posted November 15, 2014 Har snart ätit LCHF i två år så jag är ingen nybörjare. Dock verkar jag ha problem med elektrolytbalansen. Jag tar en kallsup varje morgon och ytterligare en innan jag ska träna. Dessutom tar jag tre Mg-kapslar varje kväll tillsammans med två msk potatismjöl. Jag äter Pure Pharmas M3. Men jag får ändå krampkänning i benen på natten. Kan jag ta mer Mg och vid vilken tid på dygnet i så fall? Tar D3 på morgonen (5000 IE) och de ska ju inte tas samtidigt. Kan tillägga att jag äter relativt strikt, dvs 10-20 g kh per dag. Var har du hört att D3 och Magnesium inte ska tas samtidigt?.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiaB Posted November 15, 2014 Author Share Posted November 15, 2014 Har läst det på flera olika ställen, men kommer inte just nu på var. Mg och vitamin D samverkar på något sätt, i alla fall och ska tas vid skilda tidpunkter. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rylandes Posted November 15, 2014 Share Posted November 15, 2014 Kallsup? Är det salt du menar? När man tränar och svettas mycket, så räcker det inte med bara magnesium. Salt behövs också. Själv kör jag med en bra buljong. -- 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...