saris30 Posted November 17, 2014 Share Posted November 17, 2014 Jag har ätit LCHF i ungefär 3 veckor och kan säga att jag mår toppen på många sätt! Jag är känslig för kolhydrater så denna kost passar mig perfekt! Lite fundering har dykt upp ex. äter jag 2 mål om dagen. För jag är aldrig hungrig! Inför första målet är jag dock det men sen klarar jag mig i 5-6 h innan jag tänker att jag bör nog äta nått. Sen klarar jag mig till kvällen. Då brukar det bli en kopp grönte med kokosolja. Jag är rätt strikt. Inge socker eller kolhydrater. En vanlig dag kan se ut såhär: Frukost: En kopp kaffe med skvätt grädde och en matsked kokosolja. Stekt fläsk och äggröra med grädde och ost. Lunch: Kyckling med fet sås (bea eller ostsås ex.) och broccoli och haricoverts. Kväll: Grön te med en matsked kokosolja. Är jag lite sugen så tar jag hemmagjord ostchips (ost smält i ugn) eller babybel ost. Kan tillägga att jag tar tillskott som chlorella (en supernyttig alg), multivitamin, D-vitamin och omega-3. Äter jag för lite? Jag har inte riktigt kommit i ketos, inte vad jag har märkt ialf. Min mens har inte dykt upp än heller. jag har gått ner 2-3 kg hitills. Jag vill gå ner 5 kg. Gör jag nått tokigt? Tacksam för alla tips Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
may Posted November 17, 2014 Share Posted November 17, 2014 Jag har ätit LCHF i ungefär 3 veckor och kan säga att jag mår toppen på många sätt! Jag är känslig för kolhydrater så denna kost passar mig perfekt! Lite fundering har dykt upp ex. äter jag 2 mål om dagen. För jag är aldrig hungrig! Inför första målet är jag dock det men sen klarar jag mig i 5-6 h innan jag tänker att jag bör nog äta nått. Sen klarar jag mig till kvällen. Då brukar det bli en kopp grönte med kokosolja. Jag är rätt strikt. Inge socker eller kolhydrater. En vanlig dag kan se ut såhär: Frukost: En kopp kaffe med skvätt grädde och en matsked kokosolja. Stekt fläsk och äggröra med grädde och ost. Lunch: Kyckling med fet sås (bea eller ostsås ex.) och broccoli och haricoverts. Kväll: Grön te med en matsked kokosolja. Är jag lite sugen så tar jag hemmagjord ostchips (ost smält i ugn) eller babybel ost. Kan tillägga att jag tar tillskott som chlorella (en supernyttig alg), multivitamin, D-vitamin och omega-3. Äter jag för lite? Jag har inte riktigt kommit i ketos, inte vad jag har märkt ialf. Min mens har inte dykt upp än heller. jag har gått ner 2-3 kg hitills. Jag vill gå ner 5 kg. Gör jag nått tokigt? Tacksam för alla tips Blir du mätt så äter du ju rätt. Du har bara hållit på i ett par veckor och hungern går och kommer i vågor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stackars Jack Posted November 17, 2014 Share Posted November 17, 2014 Att bara äta två gånger om dagen är ganska vanligt. Så det är inga bekymmer om du äter dig mätt. Mängden mat kan variera i perioder men så länge man inte går hungrig så brukar det fungerar utmärkt. Man brukar säga att man ska äta när man är hungrig, om det är 1-3 gånger om dan spelar mindre roll. Så fortsätt att äta Lchf kost så får du hälsovinster och en vikt som kroppen är nöjd med. Lycka till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted November 17, 2014 Share Posted November 17, 2014 Du är i ketos, inte tu tal om annat, det behöver inte kännas på något särskildt sätt! Har du någon när o kär där hemma kan du andas på denne, luktar det acceton så är det typiskt Ketos! Du gör inga direkta fel, för att vara nybörjare som vill ha snabbt resultat! Det innebär att det lite framöver finns potential till förbättringar, dvs en ny livstil, där du slipper att gå upp de kilona du nu går ner, samtidigt som du äter dig mätt på god mat och får din näring därifrån! Om man säger som så, kokosfett är fantastiskt, men det ersätter inte mat med näring, nu tar du ju tillskott i stället, vilket är vettigt iomed att du kör hardcore! Sen så småningom så skulle du se över ditt grönsaksintag.. du kan äta kopiösa mängder grönsaker för några futtiga kolhydrater, om du bara väljer rätt grönsaker.. ofta då gröna blad! Du kan föresten redan nu lägga till en stor hög gröna blad till dina måltider, det blir någon enstaka kolhydrat! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts