Kaos-troll

Lchf och Friluftsliv

Recommended Posts

Hejsan! 
Jag håller på att börja på en bok som handlar om Friluftsliv och lchf,
en bok om både lchf och friluftslivs mat. Då jag har märkt att detta inte finns i nuläget. 
kommer finnas både simpla till mera avanserade måltider. lagas på både stormkök och öppen eld.
så min fråga till er är att. Vad skulle ni vilja ha med i denna boken för mat eller annat? allt är uppskattat. om det är något ni inte vet om det funkar ute så skriv ändå! i värsta fall testa jag det ^^ kommer testa alla recepten ute nu under detta året och kanske lite längre. Då jag har turen att under 2015 att vara ute i ca 60-75 dagar ^^ 
puss och kram!

• Gilla 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja ha en lista med lite vanliga livsmedel och hur länge de håller i packningen :) Eller en markering kanske vid recepten för om det lämpar sig för längre turer (alltså om det håller flera dagar i packningen innan tillagning).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mycket intressant, jag är då och då i behov av portabel mat som är lätt att bära med. Ser fram emot boken, säg till när den är klar :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vilket roligt och spännande initiativ! Det vore intressant med en mer detaljerad måltidsplanering för turer av olika längd i olika typer av väder/klimat. Alltså en matsedel där man tar hänsyn till hur länge de olika råvarorna/livsmedlen håller, samt att man får en varierad och inte minst smaklig upplevelse. Kanske olika upplägg; för en tur på 3 dagar, en vecka etc. Förstår du hur jag menar, Kaos-troll?

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Beklagar sent svar, då jag faktiskt har varit lite ute ;) 

Lilla anna: jag förstår exakt vad du menar och gillar idén! 
nessima: mycket bra tanke! detta ska jag ta vidare :D 
y62: det ska jag absolut göra, 

tack för tankar som kan göra en bok bättre! 

kram!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg