tomha Posted November 20, 2014 Share Posted November 20, 2014 Jag har snart hållit med med lchf i 2 snart månader. Tyvärr känns det inte helt bra längre, och det verkar bli värre och värre. Senaste veckan har jag haft kramp flera gånger per dag, både då jag sovit och då jag rört på mig. Dessutom verkar jag blir mer och mer frusen, sen är jag också tröttare. Största problemet är att jag blir hesare, nu är det svårt att prata. Vad tror ni, kan detta vara relaterat till maten, i så fall, finns det nåt att göra åt saken? Jag kör ganska strikt med < 20 g kolisar per dag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rylandes Posted November 20, 2014 Share Posted November 20, 2014 Kramp och trötthet i början hänger ofta ihop med saltbrist. Avhjälpes med tex. en bra buljong så får du i dig lite av varje också. Det ska gå över inom någon timme eller två. Att du är frusen kan bero på att du dragit ned ordentligt på maten. I början kan det vara vettigt att föra matdagbok samt att både mäta med måttband och väga maten och sig själv. För att få en kontroll på var man ligger och om det är rimligt. Dessutom kan det vara bra att ha kvar i framtiden, för att kunna titta på hur du gjorde. -- 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted November 20, 2014 Share Posted November 20, 2014 Salt, vatten och magnesium (av rätt sort) fixartrötthet, dimhjärna och kramper 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jiim Posted November 20, 2014 Share Posted November 20, 2014 Det börjar också blir mörkt ute, många jobbar inomhus under dygnets ljusa timmar vid denna tiden på året. Så se till att du får i dig tillräckligt med D-vitamin. Annars som stoscha skriver: salt, vatten och magnesium. Viktigt att äta ordentligt, så se över ditt dagsintag... Om du vill ligga på kaloriunderskott så ligg inte för mycket under. Motion är omotiverande på hösten/vintern, men precis lika viktigt. Se till att få upp pulsen några gånger i veckan. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts