Jump to content

en dålig dag..

Jannahoj
 Share

Recommended Posts

God afton!

Jag har lärt mig by now hur en bra matdag ska se ut.. men hur ser en dålig dag ut för er? Jag har inte alls fått till maten idag.. gick snett redan på morgonen när jag inte hann göra fettkaffe.. resultatet slog jag in i kostbevakningen o det blev:

1821 kcal 317 kcal 1314 kcal 176 kcal

i gram 78 g 149 g 43 g

i E% 17% 72% 10%

Jag blev lite glad för det betyder att inte ens en dålig dag äter jag såååå dåligt.

• Like 2

God afton!

Jag har lärt mig by now hur en bra matdag ska se ut.. men hur ser en dålig dag ut för er? Jag har inte alls fått till maten idag.. gick snett redan på morgonen när jag inte hann göra fettkaffe.. resultatet slog jag in i kostbevakningen o det blev:

1821 kcal 317 kcal 1314 kcal 176 kcal

i gram 78 g 149 g 43 g

i E% 17% 72% 10%

Jag blev lite glad för det betyder att inte ens en dålig dag äter jag såååå dåligt.

Hmm...vad är vad?..

Jo blev lite okej fast alldeles för mycket kh egentligen. Vet inte om jag trillar ur ketos (om jag ens är i det )

Nej det är eventuellt för många kh för ketos, men om de kommer från grönsaker och lite rotfrukter så är det nog ok, du får känna efter var din gräns går.

Beror lite på vad du har för mål med kosten - har du metabolt syndrom, övervikt, så vinner du förmodligen på att strikta till det. Är du metabolt frisk med låga triglycerider och hög insulinkänslighet så är det troligen helt ok.

• Like 1

Bra med humor kring sina dåliga dagar :D . Sedan beror förstås också på om det "dåliga" kommer från bröd, flingor och chokladkaka eller om det kommer av paprika, rårivna morötter, mandlar eller ugnsbakade rotfrukter. Det framgår inte riktigt av det du skriver men eftersom en dålig dag förr var McD antar jag att det är något annat nu?