Popular Post Lakritsnoja Posted November 24, 2014 Popular Post Share Posted November 24, 2014 På espressohouse kan man i dessa tider få "Tomtelatte" vilket jag tycker är otroligt gott. Det är en kaffe med varm mjölk, vispad grädde med kanel på OCH ...kanelsirap. Nu har jag experimenterat lite och det som blev närmast fast i LCHF-variant var att blanda rumsvarmt smör med kanel och sedan lägga i en kaffekopp, på med varmt kaffe, flytande vispgrädde och en klick vispad grädde på toppen. Det blev faktiskt helt okej. Jag gjorde ett smör med kardemumma också och båda smören blev så goda att jag kan ta en liten klick av varje till vanligt kaffe+grädde så känns det som att jag äter en kanelbulle till kaffet. Då har jag ätit smöret med en liten sked vid sidan av kaffet. Det här låter helt sjukt när jag läser det, men man ska ju äta fett nu så... Jag är verkligen en riktig fika-älskare så för mig känns det här som en strålande lösning. :-) 16 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jannahoj Posted November 25, 2014 Share Posted November 25, 2014 Det lät ju hur gott som helst! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted November 25, 2014 Share Posted November 25, 2014 Låter som ett perfekt alternativ till snask! Måste provas! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ewa :-) Posted November 26, 2014 Share Posted November 26, 2014 Jag har bytt mjölk mot grädde i mitt kaffe och märkt att om jag tar lite kanel på toppen så känns det som fika, inte som en slät kopp kaffe. Tror dock att utväxlingen blir sämre om man inte kan använda sig av någon mjölkprodukt i kaffet. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts