Jannahoj Posted November 26, 2014 Share Posted November 26, 2014 Bara jag som tjatar med alla mina frågor ? Här kommer en till.. Jag gillar inte frukost och har aldrig gjort men sedan jag började med LCHF har jag druckit fettkaffe varje morgon och mått kanon. Nu vill jag dock köra 16:8 men min mage låter ju helt galet på fm! Alltså vi snackar att den överröstar dagisljuden.. jag mår bra och hungern är hanterbar men ljuden?! Hur är det för er andra? Ska jag köra ändå? Går det över? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jiim Posted November 26, 2014 Share Posted November 26, 2014 Har du testat fettkaffe till frukost och en sen lunch? Så kan man göra annat roligt på kvällen istället för att äta fortfarande 16:8 men utan ljud Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stackars Jack Posted November 26, 2014 Share Posted November 26, 2014 Känner igen problemet med oljudet i magen. Men har inte löst problemet än. Men när jag ätit relativt mycket grönsaker så ökar brummande ljud från magen och likaså med överdrivet kaffe drickande. Men när jag äter riktigt strikt med lite grönsaker så blir det bättre. Så det är ett problem för att minska på grönsakerna känns inte så bra. Har fått tips på att mer vätska (vatten) ska hjälpa men har inte märkt någon skillnad. Hittar du lösningen så dela med dig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jannahoj Posted November 26, 2014 Author Share Posted November 26, 2014 Jag kan tyvärr inte äta senare lunch än 11 för vi äter pedagogiskt. Annars vore det en idé för fettkaffet är effektivt. @stackars jack japp..säger till om jag hittar något tips.. kaffe dricker jag i mängder tyvärr, kanske en idé att minska på. Får kurra på ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts