@rkbro Posted January 15, 2013 Share Posted January 15, 2013 Googlade på sockerinnehållet i coca cola och hamnade på en sida som gjorde mig nyfiken. https://coca-cola.se/nordic-corp/cc/se_SV/pages/company/myths_about_coca_cola.html Myter och sanningar om Coca cola eller läsk i allmänhet. Jag tror inte jag behöver säga mer, läs själva... Vilken av sanningarna är din favorit? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiaM Posted January 15, 2013 Share Posted January 15, 2013 Favoriten är ju tanden i glaset *brr* *gömmer sin pepsimax flaska* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted January 15, 2013 Share Posted January 15, 2013 En Cola är ju inte farligare än ett glas fruktjuice. Sant... de är lika farliga Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted January 17, 2013 Share Posted January 17, 2013 Det är intressant och läsa om hur man resonerar om man ser saker bara från ett perspektiv (vi som håller på med LCHF kanske också skulle tänka på det ibland ). Det Coca-Cola skriver är ju sant! En burk Cola om dagen blir man inte fet eller sockersjuk av och om man håller sig till LCHF för övrigt är det säkert helt OK med den där burken. Men det de "glömmer" att skriva är att intaget av burken kommer att leda till ett insulinpåslag med efterföljande blodsockerras som i sin tur triggar kraftiga hungerkänslor och ett "sockersug", så om man har "god karaktär" och kan leva med den känslan utan att trycka i sig ytterligare kolhydrater så är ju allting lugnt, Coca-Cola hade rätt, eller? . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts