DaniM Posted November 27, 2014 Share Posted November 27, 2014 Kanske en dum fråga, men... Börjar känna förkylning och ont i halsen. Brukade alltid ta Kan Jang i sådana fall, fast det var innan lchf... De hade inte Echinagard på ICA där jag var idag, min mage klarar inte av ingefära... Hinner inte köpa ngt annat heller innan imorgon efter jobbet och då är det för sent att börja ta ngt, då har det redan brutit ut... Det enda jag har är Kan Jang. Jag vet att det innehåller socker (sorbitol, om jag inte har fel), men kommer det att sabba mycket om jag tar det i några dagar? Sockersuget kan jag stå ut med, det är viktpåverkan jag är rädd för...har tillräckligt svårt att gå ner, nu har vågen äntligen börjat röra sig i rätt riktning... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jiim Posted November 27, 2014 Share Posted November 27, 2014 Tror att det är lugnt, Sorbitol har ett GI på endast 13 (http://sv.wikipedia.org/wiki/sockeralkoholer) Någon annan får gärna bekräfta 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted November 27, 2014 Share Posted November 27, 2014 Sjukdom går först 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trollmormor Posted November 27, 2014 Share Posted November 27, 2014 Jag har inte ens tänkt på vad Kan Jang innehåller för det har så bra effekt. Alternativet är annars att bli sjuk. Och det lilla sorbitol den innehåller funkar för mej trots att jag inte "tål" det i vanliga fall. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glen Åkesson Posted November 28, 2014 Share Posted November 28, 2014 Fungerar verkligen Kan Jang? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nabe Posted November 28, 2014 Share Posted November 28, 2014 Fungerar verkligen Kan Jang? Inte på mig i alla fall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trollmormor Posted November 28, 2014 Share Posted November 28, 2014 Det fungerar i alla fall på både min man och mej. Man får helt enkelt testa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted November 28, 2014 Share Posted November 28, 2014 Inte LCHF men jättebra är den svindyra manukahonungen för halsinfektioner. En liten tesked får smälta sakta i munnen. Jag snuttar på den ungefär som en klubba. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts