Popular Post stroker49 Posted November 30, 2014 Popular Post Share Posted November 30, 2014 Idag på Brännpukt i Svd skriver Rössner. Så här skrev jag i bland kommentarerna: "Det där var ovanligt bra för att komma från Rössner. Just det där med att en livsstil måste vara uthärdlig tror jag är pudelns kärna. Äter man jättelite och fettsnålt enl. SLV så blir man säkert smal och frisk. Men det suger. De flesta kan inte gå omkring år efter år och känna sig hungriga och otillfredsställda. Det verkar nästan som om alla dieter funkar, så länge man klarar av att hålla fast vid dem Jag har kört LCHF i fyra år, inga problem. Jag mår bra och trivs och har tappat 10 kg trots att jag var inte var överviktig när jag började. Jag äter normalt med protein (fisk, fågel, kött, mejerivaror, ägg) ungefär som förut. Jag äter mycket mer grönsaker. Fett då? Det räcker långt att bara undvika lightprodukterna (då slipper man socker också) och laga riktig mat med lite grädde och smör." 15 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted November 30, 2014 Share Posted November 30, 2014 Idag på Brännpukt i Svd skriver Rössner. Så här skrev jag i bland kommentarerna: "Det där var ovanligt bra för att komma från Rössner. Just det där med att en livsstil måste vara uthärdlig tror jag är pudelns kärna. Äter man jättelite och fettsnålt enl. SLV så blir man säkert smal och frisk. Men det suger. De flesta kan inte gå omkring år efter år och känna sig hungriga och otillfredsställda. Det verkar nästan som om alla dieter funkar, så länge man klarar av att hålla fast vid dem Jag har kört LCHF i fyra år, inga problem. Jag mår bra och trivs och har tappat 10 kg trots att jag var inte var överviktig när jag började. Jag äter normalt med protein (fisk, fågel, kött, mejerivaror, ägg) ungefär som förut. Jag äter mycket mer grönsaker. Fett då? Det räcker långt att bara undvika lightprodukterna (då slipper man socker också) och laga riktig mat med lite grädde och smör." Här är artikeln: http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/4149337.svd Gillar din kommentar, stroker49! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post lchfwinther Posted November 30, 2014 Popular Post Share Posted November 30, 2014 Håller med om att för att vara Rössner är det en relativt vettig artikel, men stör mig på att han alltid bara pratar om vikt och viktminskning. Finns ju mycket annat som den mat jag stoppar i munnen gör med min kropp. Viktigare, iallafall för mig, är ju hur min kropp mår av det jag stoppar i mig och vilka långsiktiga skador det gör med kroppen eller motsatsen, vilka hälsovinster kan kosten ge mig ( oavsett vikt). Innan jag började med LCHF var jag sjuk i min reumatiska sjukdom psoriasisatrit, fick sprutor flera gånger per år i knäna och i fingrarnas leder för att överhuvudtaget kunna gå och använda händerna. Trots det hade jag värk i lederna dagligen och inga mediciner jag fick kunde lindra detta. Jag klarade inte av att jobba mer än halvtid. Utöver detta hade jag migrän ca 1 ggr/ månad och mådde allmänt dåligt. Med LCHF försvann alla symtom på ledvärk inom 6 månader och fortfarande efter 6 år är de borta. Har bara migrän ca 2-3 ggr/ år numera. Jobbar heltid (inom vården) sedan flera år och mår toppen. Med facit i hand har jag ätit mig själv sjuk genom att följa rådande kostråd och ätit mig frisk genom att följa LCHF, tvärtemot de kostråd som bl.a herr Rössner representerar. 16 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Wikholm Posted November 30, 2014 Share Posted November 30, 2014 Ett underhållande, sarkastiskt inlägg av deltids-stand-up-comedian Rössner... men slutklämen i artikeln visar ju att det är dags att begrava alla kostråd och nyckelhålsmärkningar. Den slutsatsen drar han dock inte. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lchfwinther Posted November 30, 2014 Share Posted November 30, 2014 Ett underhållande, sarkastiskt inlägg av deltids-stand-up-comedian Rössner... men slutklämen i artikeln visar ju att det är dags att begrava alla kostråd och nyckelhålsmärkningar. Den slutsatsen drar han dock inte. Klart han inte kan gå ut med det, det vore ju som att säga att han har haft fel hela tiden 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts