Jump to content

Rössner idag i SVD

stroker49

Recommended Posts

Idag på Brännpukt i Svd skriver Rössner. Så här skrev jag i bland kommentarerna:

"Det där var ovanligt bra för att komma från Rössner. Just det där med att en livsstil måste vara uthärdlig tror jag är pudelns kärna. Äter man jättelite och fettsnålt enl. SLV så blir man säkert smal och frisk. Men det suger. 

De flesta kan inte gå omkring år efter år och känna sig hungriga och otillfredsställda. Det verkar nästan som om alla dieter funkar, så länge man klarar av att hålla fast vid dem

Jag har kört LCHF i fyra år, inga problem. Jag mår bra och trivs och har tappat 10 kg trots att jag var inte var överviktig när jag började. Jag äter normalt med protein (fisk, fågel, kött, mejerivaror, ägg) ungefär som förut. Jag äter mycket mer grönsaker. Fett då? Det räcker långt att bara undvika lightprodukterna (då slipper man socker också) och laga riktig mat med lite grädde och smör."

Här är artikeln: http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/4149337.svd

Gillar din kommentar, stroker49!

• Like 3

Ett underhållande, sarkastiskt inlägg av deltids-stand-up-comedian Rössner... men slutklämen i artikeln visar ju att det är dags att begrava alla kostråd och nyckelhålsmärkningar. Den slutsatsen drar han dock inte.

Klart han inte kan gå ut med det, det vore ju som att säga att han har haft fel hela tiden  ;)

• Like 3