Jump to content

Nyfiken

Tåli

Recommended Posts

Hej

Är lite nyfiken på er som gått ner mycket hur ni har lyckas.

Hur mycket har ni gått ner?

Hur har ni ätit på dagarna?
Bara LCHF eller olika fasta (5:2,16:8)?

Hur mycket tränar ni??

Andra tips?

Har ni haft någon platå och hur länge har ni då ståt still?

Har själv gått ner 30 kg och har kvar ca 18 kg. Men tycker det har blivit svårare att gå ner.

Fast det är många kg kvar så tycker jag dom är svårare att får bort.

//Anna

• Like 3

Grattis till viktnedgången, vad bra du är!

Började med lchf i jan i år. Vet inte exakt startvikt men av gamla foton och kläder att döma, vägde jag nog en bit över 100kg. Idag väger jag 77.1kg.

Har i princip kört 16:8 hela tiden, 5 dagar i veckan eftersom jag ändå inte är någon frukostmänniska. Äter något extra, fre och lör-kväll. I min tråd, dagbok om mat och mående, kan du se vad jag äter.

Började träna för en vecka sedan, köpte en crosstrainer.

Har inte haft någon längre platå direkt, men kilona rasar ju inte direkt heller. Senaste månaden -1,7kilo. Men nu, på bara en vecka -1,2kilo, kan ha med träningen att göra? tränar en halvtimme varje dag.

• Like 3

Grattis! Så otroligt roligt att höra när människor hittar LCHF. Det är det vi är skapta för att äta och vi mår bättre på alla sätt när vi gör det.

30kg! Otroligt!

Mina tips: Skippa frukost (16:8). Träna kort men högintensivt på morgonen. Googla tex peak 8. Håll dig till lunch utan mellanmål om du kan. Ät sedan LCHF så du är mätt och nöjd hela dagen, men ät inte efter 20.00

Lycka till! /Patrik

• Like 1

Tack ja det är verkligen en skön känsla att få bort dom 30 kg.

När jag började visa vågen 103 kg och nu 73.

Brukar säga att LCHF rädda mig utan det hade jag aldrig klara detta.

Jag hade BMI på 43 när jag var så stor och var på träff för en operation och skulle få den.

Men efter träffen blev jag rädd varför operera magen när felet sitter i huvudet. Så jag ändra mina tankar och det är jag glad över.

Har ätit 16:8 för ut men sen började jag jobba och tyckte det blev problem för mig. Men idag har jag börja igen så har hoppa över frukost. Vill ha ett mål på kvällen också. Så ny hoppas jag resten av 18 kg försvinner.

//Anna

• Like 2