Gå till innehåll

Ty Bollinger - Modern medicin och hur cancer botas naturligt

Recommended Posts

Intressant artikel och 11 filmer på News Voice. Text från hemsidan:

I denna dokumentärserie på 11 delar som distribueras fritt över nätet med start igår avslöjas vad läkare redan vet, men inte alltid vill erkänna: att läkare inte utbildas om kostens betydelse för att förebygga och bota cancer, att kemoterapi är farligare än cancer, att cancerindustrin är en affärsverksamhet på en extremt lönsam cancermarknad och att cancer istället botas med naturliga och milda metoder som bygger på immunförsvarets principer.

I dokumentären får man följa amerikanen Ty Bollinger, som förlorade 7 familjemedlemmar i cancer, under hans resa genom USA för att finna svar på en rad frågor om cancer. Han möter 28 doktorer, 11 forskare, 9 personer som tillfrisknat från cancer samt myndighetspersoner som talar fritt utifrån från sin kunskap och erfarenhet. Fungerande metoder för att bota cancer redovisas. Vissa medverkande personer bryter mot tystnadsplikten med avsikten att få ut sanningar som är obehagliga, men nödvändiga att sprida.

Text: Torbjörn Sassersson

Dokumentärserie med Ty Bollinger – Del 1

”Your First Line of Defense” – Del 2

Orsakerna – Del 3

Avgiftning – Del 4

Naturens apotek – Del 5

Ren, ekologisk, cancerfri mat – Del 6

Bevisade behandlingsformer – Del 7

Bevisade behandlingsformer – Del 8

Bevisade behandlingsformer – Del 9

Läkare som haft cancer – Del 10

Överlev och återfå full hälsa – Del 11

Tyvärr är filmerna inte textade, varken på engelska eller svenska...

Jag hittade länken till NewsVoice på Mats Lindgrens blogg Fet Hälsa (där huvuddelen av bloggtexten handlade om ALS).

• Gilla 5
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för att du delade detta Bengt! Jättekänsligt ämne. Vissa drabbade tar illa vid sig när de stora konventionerna ifrågasätts, andra välkomnar ifrågasättandet - oberoende om de väljer att fortsätta med den konventionella behandlingen parallellt eller ej. Ser själv fram emot att titta och hoppas kunna hänga med och förstå det mesta. Unga människor i min närhet är drabbade, ytterst tragiskt och obehagligt - jag vill göra vad jag kan och jag börjar med att försöka förstå och lära mig, länkarna ovan får bli en del av detta. 

Ps. Några tips på bra dokumentärserie kring hjärthälsa? 

Länk till inlägg

Tack Bengt, för att du delade med dig. 

Nu har jag tittat på del 1, och jag kommer att titta på de andra avsnitten. Helt säkert. De här läkarna och forskarna går emot strömmen och ser utanför pengabubblan. Det är då det blir intressant, tycker jag. Nästan allt styrs av pengar i dagens samhälle, så även vår hälsa.....eller ohälsa. Som en av läkarna sa: - Pengarna finns i att folk är kroniskt sjuka. Fruktansvärt!

Det dom pratar om är cancer, men jag är säker på att man kan jämföra med nästan vilken sjukdom som helst. Dagens vård kurerar symptomen med piller, men ser inte till orsaken. 

Länk till inlägg

Nu har jag också sett avsnitt 1.

Det var mycket intressant, men hade jag någon respekt för vården, så är det (ännu) sämre med det nu...

Sammanfattning:

Cancern är inte sjukdomen; den är symptomet.

Sug på den! Och även:

Tar man bort tumören (med kirurgi, strålning eller kemoterapi), så tvingar man den att sprida sig till andra ställen, metastasera.

De flesta dör inte i cancer, utan av behandlingen.

Jag ska se de andra delarna också.

Länk till inlägg

Nu har jag kommit till avsnitt 5. Mycket intressant alltihopa. 

En kvart in i del 5, så pratas det om socker. Processat vs naturligt, såsom i frukt och honung. Doktorn som intervjuas säger att det processade sockret har molekyler som snurrar medurs (vilket cancerceller tycker om), medan det naturliga sockret har molekyler som snurrar moturs. Vilka cancerceller inte tar åt sig.

Någon som har hört talas om detta?

Länk till inlägg

Kiralitet - hur molekyler är vridna.

Som jag har fattat det, så är naturliga molekyler alla vridna åt samma håll, medan tillverkade finns både höger- och vänstervridna. Det är de tillverkade med fel håll som har biverkningar.

• Gilla 1
Länk till inlägg

Kollade på del 1-3. En hel del intressant som jag håller med om - socker/kolhydrater ger/eldar på cancer. Mycket av dagens konventionella cancerbehandling förvärrar cancern. Ett fungerande immunsystem är helt avgörande för att undvika cancer.

Men mycket (i min mening) tossigt också - vacciner allt alltigenom ont. Tänder är kopplade till bröstkörtlarna och om man får problem med tanden får man bröstcancer. Elektromagnetisk strålning ger cancer. M.m.

Länk till inlägg