Rickard Posted December 3, 2014 Share Posted December 3, 2014 Hela familjen äter LCHF: "Vi har blivit ifrågasatta" http://www.expressen.se/halsoliv/halsa/hela-familjen-ater-lchf-vi-har-blivit-ifragasatta/ När Noelle Delén, 33, fick högt blodsocker under sin första graviditet började hon äta LCHF. Nu äter både hennes man och de två sönerna också naturlig kost utan socker och gluten. - Det finns inget i pasta som barnen behöver, de klarar sig bra ändå, säger Noelle. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post MariaF Posted December 4, 2014 Popular Post Share Posted December 4, 2014 Nu undviker jag generellt att läsa dagstidningar eftersom de vinklar och utelämnar info och bara vill slå upp braskande rubriker men ämnet "att bli ifrågasatt" är intressant. Varför är det så viktigt att lägga sig i vad andra gör? Om någon ser att barn far illa, t ex misshandlade, ja, då ska vi förstås reagera men om jag ger samma mat/kosttillskott och andra levnadsvanor till mina barn som mig själv, varför ska jag då få höra att man inte ska experimentera med barnen? Varför kallas det att experimentera att undvika glutamat, konstiga sockerarter, färgämnen, GMO och annat skräp? Varför är det konstigt att rulla egna köttbullar? Varför får livsmedels- och läkemedelsindustrin experimentera med mina barns kroppar? Det JAG tror på vill jag förstås förmedla till mina barn! Sedan kan förstås olika saker vara olika viktiga hos olika personer men JAG vill ju ta hand om MINA barn på vad jag tror är bästa sätt. Är det så konstigt? Är så trött på alla som lägger sig i... 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xiro Posted December 4, 2014 Share Posted December 4, 2014 Jag frågade min sjuårige sons tandläkare om hennes syn på kosten, utöver det uppenbara, och hon svarade bara med ett uppenbart "undvik socker". Min son inflikade snabbt att fett är bra varpå tandläkaren ryggade tillbaka med höjda ögonbryn - hon visade tydligt att hon inte var nöjd. Jag blev illa till mods och slätade över med "vi äter riktigt smör istället för lättmargarin", sedan avslutade vi tandläkarbesöket. Ps. Minns även att en sjuksköterska sa till mig att fett inte är bra, och att hon VET det eftersom hon jobbat på en hjärtavdelning på sjukhuset. Ps. Jag har det rätt lätt i min omgivning, flera nära släktingar är positiva till LCHF. Dock tycker jag synd om mina barn med tanke på vad de äter i skolan och på dagis. Funderar på att åtminstone be om glutenfri kost till dem. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Athenasmatte Posted December 4, 2014 Share Posted December 4, 2014 Hela familjen äter LCHF: "Vi har blivit ifrågasatta" http://www.expressen.se/halsoliv/halsa/hela-familjen-ater-lchf-vi-har-blivit-ifragasatta/ Om jag någonsin får barn så vill jag också ge dem LCHF-kost, men är så rädd för att det blir problem när de börjar förskola och skola =(....hur gör man då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts