Rammis27 Posted December 5, 2014 Share Posted December 5, 2014 Hej alla ! Idag börjar jag med LCHF och jag har börjat morgonen med en frukost bestående av turkisk yoghurt blandat med vispgrädde och ca 1 dl blåbär och linfrön . Är det en bra LCHF frukost?? Ge mig gärna mer förslag på frukost och gärna hur ni lägger upp era tider att äta tex har ni vissa tider ni följer. Lunch Middag Mellis ???? Tack på förhand Rammis 27 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dufva Posted December 5, 2014 Share Posted December 5, 2014 Hej! Jodå, din frukost kan vara en bra början Generellt sett ska du satsa så mycket som möjligt på riktig mat och rena produkter Välj ett bra protein (kött/fisk/fågel/skaldjur/ägg) "Braka på" med näringstäta bra grönsaker (helst de kolhydratfattigare) Lägg till fett (om det är fettsnålt) så du blir mätt och nöjd Sen ska du låta kroppen berätta för dig när och hur mycket du ska äta Inga speciella ätmönster behövs men ät inte bara för att... Vänta tills kroppen berättar för dig att det är dags Mer regler än så behöver du nog inte i början 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nabe Posted December 5, 2014 Share Posted December 5, 2014 Låter som en bra frukost men risk för att låta tråkig så kan den bestå av lite för mycket kolhydrater om det är viktminskning du är ute efter? Annars är ju också mängden avgörande med. Ägg är ju bra till frukost tycker jag. Stekt ägg med ost och skinka på, kokta ägg med smör, omelett osv. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted December 5, 2014 Share Posted December 5, 2014 Hejsan! Välkommen till forumet. Det är ju intressant och veta varför du äter LCHF om det "bara" är för att det är hälsosamt, då tycker jag att frukosten ser utmärkt ut! ... om det är för att gå ner i vikt så tycker jag att du kan testa med din frukost ett tag och se om den ger viktnedgång (om den inte gör det finns så kan man ändra lite så det blir mer fett och mindre kolhydrater). ...sen så finns det ju ytterligare skäl till att äta LCHF som kan påverka vad man ska äta. ... Dufva har redan skrivit om när man skall äta...för de flesta verkar det sluta med ( 2-4 ggr per dag). Lycka till. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted December 5, 2014 Share Posted December 5, 2014 Välkommen till forumet Rammis27 och lycka till! Du har ju börjat bra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Honung Posted December 5, 2014 Share Posted December 5, 2014 Rammis27, välkommen hit! Om du tål nötter så kan jag verkligen rekommendera Birgitta Höglunds nötfrukost. Birgittas blogg är en guldgruva när det gäller lchf-recept. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts