lchfwinther Posted December 7, 2014 Share Posted December 7, 2014 Kan inte låta bli att vara lite skadeglad när "Kungen av Kungsan" ännu en gång visar sitt rätta jag eller vad är det han brukar säga...man blir dum i huvudet av LCHF?? http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article19981733.ab 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hjopek Posted December 7, 2014 Share Posted December 7, 2014 Plötslig blodsockerfall efter en pastamåltid, då blir man lite lynnig... 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted December 7, 2014 Share Posted December 7, 2014 Hemligt men han har gått över till LCHF då blir man ju dum i huvudet. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lchfwinther Posted December 7, 2014 Author Share Posted December 7, 2014 Hemligt men han har gått över till LCHF då blir man ju dum i huvudet. haha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Stackars Jack Posted December 7, 2014 Popular Post Share Posted December 7, 2014 Nja inte så roligt tycker jag. Bara för att han inte gillar Lchf så är det inte okey att göra sig rolig på Paolos bekostnad i en jobbig situation. Det har ju inget med vårat intresse om kost och hälsa att göra. Olika åsikter är helt ok men att göra sig rolig när nån har det tufft är inte snyggt. 9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Syster Posted December 7, 2014 Popular Post Share Posted December 7, 2014 Nja inte så roligt tycker jag. Bara för att han inte gillar Lchf så är det inte okey att göra sig rolig på Paolos bekostnad i en jobbig situation. Det har ju inget med vårat intresse om kost och hälsa att göra. Olika åsikter är helt ok men att göra sig rolig när nån har det tufft är inte snyggt. Tycker att du har helt rätt Stackars Jack, det är nog bra om vi inte sänker oss till allt för låg nivå ... meen ... det är svårt att låta bli ... ibland ... 9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted December 7, 2014 Share Posted December 7, 2014 Han har ju kallt oss lata idioter tycks jag minnas. Han får väl tåla lite han med Han har väl humor och tillräcklig självdistans för att ta det på rätt sätt hoppas jag. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted December 7, 2014 Share Posted December 7, 2014 Det är väl för att han kränker överviktiga människor och säger spring mer ät mindre. Han får väl dricka mindre då om han inte tål det. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post kareng Posted December 7, 2014 Popular Post Share Posted December 7, 2014 Jag har lite svårt för att känna något förbarmande för den där viktigpettern. Förutom allt dumt han säger om oss som äter LCHF visar de en film med honom på hemkunskapen på högstadiet där han fritt får sprida irrläror. Om han riktigt gör bort sig kanske de slutar visa filmen i skolan för eleverna. Får hoppas att han inte längre kvalificerar sig som ett föredöme för ungdomar. 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Anders A Posted December 7, 2014 Popular Post Share Posted December 7, 2014 Är inget fan av Paulo, men tycker nog inte vi skall sänka oss till nivån att visa skadeglädje för detta. Även om det är frestande... 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vittvrak Posted December 7, 2014 Share Posted December 7, 2014 Nja inte så roligt tycker jag. Bara för att han inte gillar Lchf så är det inte okey att göra sig rolig på Paolos bekostnad i en jobbig situation. Det har ju inget med vårat intresse om kost och hälsa att göra. Olika åsikter är helt ok men att göra sig rolig när nån har det tufft är inte snyggt. Hade han halkat i olivolja eller fastnat med tummen i pastamaskinen hade jag lätt gråtit en skvätt för honom men för det där kan han gott få lite skit. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lchfwinther Posted December 7, 2014 Author Share Posted December 7, 2014 Är inget fan av Paulo, men tycker nog inte vi skall sänka oss till nivån att visa skadeglädje för detta. Även om det är frestande... Varför inte det? Det är ju inte direkt som att han har råkat hamna i det här, han har själv valt att hoppa på en vakt på en krog, eller var det kanske så att han inte fått sin dagliga dos pasta och var ilsken på grund av det? han påstår ju att man blir ilsken utan pasta och han kanske talar av egen erfarenhet där 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders A Posted December 7, 2014 Share Posted December 7, 2014 Varför inte det? Det är ju inte direkt som att han har råkat hamna i det här, han har själv valt att hoppa på en vakt på en krog, eller var det kanske så att han inte fått sin dagliga dos pasta och var ilsken på grund av det? han påstår ju att man blir ilsken utan pasta och han kanske talar av egen erfarenhet där Kan bara upprepa vad jag skrev ovan att jag inte tycker man ska gotta sig i andras olycka oavsett vem det är. Jag är också tacksam för att inlägget om det hela togs bort från bloggen. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted December 8, 2014 Share Posted December 8, 2014 Inlägget är under övrigt, ordet är fritt. Finns ingen anledning att censurera. Om man inte gillar det så läs det inte. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted December 8, 2014 Share Posted December 8, 2014 Inlägget är under övrigt, ordet är fritt. Finns ingen anledning att censurera. Om man inte gillar det så läs det inte. Anders A avsåg att Andreas skrivit om detta på sin blogg och att Andreas senare tog bort den postningen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted December 8, 2014 Share Posted December 8, 2014 Okej, det förstod jag inte. Var lite nyvaken ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted December 8, 2014 Share Posted December 8, 2014 Hehe...jag vet inte om jag ska skriva...sena eller tidiga vanor? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted December 8, 2014 Share Posted December 8, 2014 Tidiga Jobbar förmiddag och har slutat för dagen redan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders A Posted December 8, 2014 Share Posted December 8, 2014 Anders A avsåg att Andreas skrivit om detta på sin blogg och att Andreas senare tog bort den postningen. Ja precis, ursäkta om jag skrev lite otydligt Självklart kan man skriva vad man vill här på forumet, men jag vidhåller att jag inte tycker man skall gotta sig i andras olycka. Ja, Paulo är en person som väcker känslor med sina uttalande om LCHF, men för den sakens skulle tycker jag "vi" LCHF:are inte skall sänka oss till samma nivå. Paulo gnäller på oss, ja då gnäller vi tillbaka mot Paulo. Han är elak mot oss, ja då skall vi vara ännu elakare mot honom. Vi är väl för sjutton inga politiker?? Jag har i större delen av mitt liv försökt tillämpa principen att om någon är elak mot mig, är jag inte elak tillbaka. Om någon skriker åt mig försöker jag tala i lugn ton tillbaka. Det är inte alltid jag lyckas, men för det mesta. Det jag märkt då är att de flesta (nej inte alla - men tillräckligt många för att det skall vara värt det) lugnar ner sig och man lägger ner det hela eller rentav upptar en saklig och bra diskussion. En del till och med skäms när jag bara är snäll tillbaka. Det jag med 99% säkerhet däremot märkt är att om jag misslyckas och är elak eller högljudd tillbaka, ja då svarar de mer ännu högre och elakare tonläge och så är pajkastningen igång. Vilket nog inte gynnar någon. De flesta av oss här har ju bra erfarenheter av LCHF och vill gärna sprida det vidare till de i vår omgivning så att de också skall kunna få uppleva de positiva effekterna. Jag tycker därför det är en för viktig sak att lyckas med för att vi skall ge oss in i pajkastning mot våra "motståndare" som bara gör de ännu mer negativt inställda till oss och LCHF och som säker också skrämmer bort en del andra som kanske egentligen är lite intresserade, men som inte gillar allt tjafs. Om vi istället försöker bara vara sakliga och lugna och berätta om våra erfarenheter och sprida våra kunskaper utan att ge oss in i hetsiga och tråkiga ordkrig, ja då tror jag folk lättare kan ta till sig det hela. Och ja, jag vet - det är inte alltid så lätt, och jag lyckas kanske inte alltid själv, men vi kan kanske försöka 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted December 8, 2014 Share Posted December 8, 2014 Anders A, du har helt rätt och antagligen sussade jag gott när Andreas skrev det på bloggen så jag visste ingenting när jag vaknade imorse. Du har helt rätt i det du skriver. Jag är dock livrädd för censur som jag anser vara av ondo. Ska försöka läsa några gånger till när jag är nyvaken 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HelenaB Posted December 8, 2014 Share Posted December 8, 2014 Personligen gillar jag verkligen inte Paolo Roberto, jag tycker mest att han är allmänt gapig och jobbig. Skadeglad när han gör bort sig på detta viset? Nej, faktiskt inte. Det enda jag begär (och ska kunna begära) av någon som kallar sig idrottsman och boxare, är att han inte slår på den som redan ligger. Det är precis det jag anser att han gör när han utan urskiljning klankar ner på överviktiga som äter LCHF. Lata och korkade är väl epiteten han brukar dra till med. Önskar honom ingen olycka men önskar att han skulle kunna se ett lite bredare perspektiv och ha lite mer empati. Men det kanske inte är möjligt med tanke på hans pasta försäljning. Hans syn kanske är så svartvit, att de som äter hans produkter och lyckas springa av sig det, är smala, bra och smarta människor, medans de som inte köper hans pasta är tjocka och dumma. En förenklad och mycket barnslig världsuppfattning men för mig är det också så han framstår, mycket simpel och barnslig i den negativa bemärkelsen. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts