Tuva Posted December 9, 2014 Share Posted December 9, 2014 Så man kan ta ett test på Harvards hemsida: https://healthyheartscore.sph.harvard.edu/ och kolla om man lever nyttigt och hjärthälsosamt. Uppenbarligen lever jag på ruinens brant eftersom jag äter livsfarligt lite fullkorn. De rekommenderar t.ex. blåbärsmuffins för att öka sitt intag av fullkorn. Komplett med lågfettsmjölk, rapsolja, socker och vetemjöl. Skitnyttigt! Och så äter jag på tok för mycket charkuteri med mina 2-3 skivor bacon på en månad (ja, det blir inte mer numera när den första hysteriska glädjefrossan lagt sig haha) Jag måste genast börja äta fullkornsvete, blåbärsmuffins, havre och råris annars kommer mitt hjärta kollapsa. Och ja just det, byta ut mitt gräsbetade röda kött mot hårt processad tofu. Det blir nog bra..... 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted December 9, 2014 Share Posted December 9, 2014 Jag låg nästan i topp, haha Den där var riktigt rolig, hoppas ingen tar den på allvar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lisabet Posted December 9, 2014 Share Posted December 9, 2014 Jag fick "Slightly Elevated", alldeles för mycket rött kött (varje dag), processat kött (skinka ett par gånger i veckan), för lite frukt och grönt och alldeles för lite fullkorn! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
may Posted December 9, 2014 Share Posted December 9, 2014 Jag fick också "Slightly Elevated". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted December 9, 2014 Share Posted December 9, 2014 Hade det inte varit för grönsakerna så hade jag uppenbarligen varit död vid det här laget! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted December 9, 2014 Share Posted December 9, 2014 Hade det inte varit för grönsakerna så hade jag uppenbarligen varit död vid det här laget! Nää, och du rör ju på dig ... http://www.youtube.com/watch?v=-xOrAC3a-5Q 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trollmormor Posted December 9, 2014 Share Posted December 9, 2014 Eftersom jag varken röker eller dricker så lever jag nog ett tag till. Annars såg det illa ut 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted December 10, 2014 Share Posted December 10, 2014 Enligt harvard är jag snart död men vid varje läkarundersökning förklarad mycket frisk. Så frisk att det är svårt att få triglycerider och sånt kollat. Jag kanske bara träffar läkare som inte gått på harvard? Ursäkta ett meningslöst inlägg, jag har lite tråkigt :-) 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted December 10, 2014 Share Posted December 10, 2014 Ja ja...att jag ska gå ner i vikt, och motionera mer, det kan jag räkna ut själv (även om jag tyckte det var svårt att uppskatta. Vad motsvarar en kväll med squaredans? Eller folkdans? Jag kanske skulle önska mig ett aktivitetsarmband i alla fall?). Men råd för att förbättra min rökning (aldrig rökt) och intag av läsk (0) tycker jag var lite onödigt att ens ta upp. Och uppmaning att byta ut vitt bröd och kex mot fullkorn, när jag precis berättat att jag inte äter sånt...nja, särskilt personalized tycker jag inte att det var. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts